ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با دستور رئیس جمهوری طرح یکسان سازی کدهای بین شهری تلفن ثابت به دلیل تبعات اجتماعی آن در شورای اقتصاد تصویب نشد و به بررسی تجدد موکول شد.

وفا غفوریان در گفت و گو با فارس در خصوص طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی تلفن ثابت در کشور اظهار داشت: برای این طرح جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور در شورای اقتصاد برگزار شد که در نهایت و به دلایل وجود تبعات احتمالی منفی اجتماعی و اقتصادی تصویب نشد.

وی ادامه داد: این طرح دارای ابعاد مختلفی چون اجرایی، فنی، اقتصادی و اجتماعی است و بنابراین باید به دقت بررسی شود.

غفاریان با بیان اینکه شخص وزیر ارتباطات عهده دار جلسات بررسی این طرح است تأکید کرد: یکی از نگرانیها و تبعات احتمالی منفی این طرح افزایش بهای قبوض تلفن شهروندانی که مکالمات شهری دارند است. این طرح برای اشخاصی که مکالمات بین شهری دارند بسیار مقرون صرفه خواهد بود.

وی گفت: با اجرای این طرح افرادی که تا پیش از این قبوض تلفن آنها 3 تا 5هزار تومان بود افزایش و قبوض تلفن مشترکانی که مکالمات بین شهری دارند و رقمی به عنوان نمونه 50 تا 150 هزار تومان را شامل می شود، کاهش خواهد یافت.

رئیس هیأت مدیره مخابرات ایران تصریح کرد: این طرح دارای موانع فنی از جمله تعویض سوئیچ‌های کم ظرفیت روستایی و افزایش هزینه‌ها است.
* انتقال وظایف شوراهای فناوری به سازمان فناوری اطلاعات

غفاریان با اشاره به تأسیس سازمان فناوری اطلاعات با انتقال شرکت فناوری اطلاعات به وزارت ارتباطات گفت: این سازمان در جهت واگذاری امور به بخش خصوصی است و سازمان فناوری اطلاعات تنها عهده دار سیاست گذاری و هدایت بخش فناوری اطلاعاتی کشور است.

وی اضافه کرد: پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران برای فعالیت متمرکز این شرکت، شرکت فناوری اطلاعات تأسیس می شود.

معاون وزیر ارتباطات افزود: تمام فعالیت شوراهای فناوری اطلاعات از جمله شورای عالی فناوری اطلاعات به سازمان فناوری اطلاعات سپرده می شود.
* کارت ویژه sms

وی گفت: شرکت مخابرات ایران در حال بررسی کارشناسی عرضه سیم کارت یژه پیام کوتاه است.

  • ۸۶/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">