ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده ایجاد کریدور ICT توسط وزارت ارتباطات

| دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ق.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشریح پروژه «ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات» پرداخت.

وزارت ارتباطات- امیر حسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که این پروژه یکی از پروژه‌های اصلی اقتصاد مقاوتی در این وزارت‌خانه است گفت: افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش درآمد از طریق صادرات محصولات و خدمات برتر، محیط زندگی با کیفیت با رویکردهای محیط زیست سبز و انرژ‌های پاک، ایجاد محیط اجتماعی، ارزشی و فرهنگی جذاب برای افراد خلاق و کارآفرین، ایجاد و توسعه خوشه‌های فناوری با هدف کسب مزیت‌های رقابتی در سطح جهان و کمک به رشد متوازن و هم افزایی بین شرکت‌های بزرگ و کوچک از جمله اهداف ایجاد مناطق ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این مناطق همچنین می‌توان شاهد اشتغال‌زایی تخصصی و غیر متکی به دولت، جذب سرمایه گذاران خطر پذیر و ایجاد زیرساخت‌ها و مشوق‌های قانونی برای جذب و استقرار شرکت‌های بین‌المللی و ایجاد فضای یادگیری متقابل بود.

دوایی گفت: در بحث کریدور فاوا، فرمول چند پهنه‌ای را اعمال کردیم زیرا فاکتورهای موجود برای یک کریدور بزرگ در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: منطقه ویژه فرودگاهی پیام به عنوان شهرک صنعتی ICT برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی دانش‌بنیان پارک فناوری فاوا واقع در کیلومتر ۱۹ اتوبان کرج، پژوهشگاه ICT، پژوهشگاه فضایی و پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی به عنوان نهادهای علمی و پژوهشی و همچنین سایت بومهن به عنوان مجرای ارتباطات اینترنتی کشور و تله‌هاوس ارتباطات منطقه‌ای از جمله این فاکتورها هستند.

دوایی افزود: گفتنی است که فاکتورهای دیگری نظیر پست بانک به عنوان بانک تخصصی و خطرپذیر برای حمایت از شرکت‌های فعال در زمینه ICT و دانشکده علمی-کاربردی پست و مخابرات به عنوان درگاه کریدور برای ارتباط با دانشگاه‌ها با هدف تربیت نیروهای متبحر برای صنعت نیز وجود دارد که می‌توان از پتانسیل آنها در ایجاد کریدور استفاده کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: برای موفقیت در یک کریدور الزاماتی نظیر تامین زیرساخت‌های راه، انرژی، فیبر و شبکه موبایلی، تجهیزات برتری بخش و آزمایشگاه‌های تخصصی، تضمین زیرساخت‌های قانونی و مشوق‌های لازم، تقسیم کار پوشا بین نهادهای مستقر در کریدور و وجود برنامه‌ها و رویه‌ها برای حمایت از نوآوری شرکت‌ها باید وجود داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">