ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده تجهیز 8 هزار روستای کشور به ADSL

| سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات ثابت ایران از تجهیز هشت هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت خبر داد .

به گزارش ایرنا ، ˈ علی کارگزارˈ روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت مخابرات استان گیلان افزود : شرکت ثابت ارتباطات کشور آمادگی دارد در کمتر از هشت ماه هشت هزار روستای کشور را به اینترنت پر سرعت مجهز کند .

وی اظهار کرد : پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت فناوری و ارتباطات ، فاز اول این طرح در دهه فجر امسال افتتاح می شود .

وی با اشاره به اهمیت خدمات تلفن های ثابت و همراه و زیر ساخت های ICT گفت : امروز با گذشت 18 سال از راه اندازی شبکه تلفن همراه ، بیش از یکصد میلیون خط تلفن همراه در کشور فعال است .

علی کارگزار کاهش ترافیک ، کاهش آلودگی ، ارائه سریع خدمات و ایجاد اشتغال را از خدمات توسعه و گسترش ارتباطات و فناوری در کشور عنوان و تصریح کرد : باید دستگاههای دولتی و نهادها و سازمان ها از این فرصت برای ارایه خدمات بهتر به مردم استفاده کنند .

وی تعداد مشترکان تلفن ثابت کشور را 28 میلیون خط با ضریب نفوذ 34 درصد ذکر و تصریح کرد : این رقم به نسبت میانگین ضریب نفوذ 16 درصدی کشورهای جهان دو برابر است .

مدیرعامل شرکت ارتباطات ثابت ایران همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه را در کشور 113 درصد عنوان کرد و گفت : این میزان با میانگین آمار ضریب نفوذ کشورهای جهان برابری می کند .

وی در بخش دیگری از سخنانش به مزایای برخورداری از اینترنت و فضای مجازی اشاره و خاطر نشان کرد : در حوزه اینترنت ICT شبکه های بسیار خوبی ایجاد شده که خدمات شایانی را به استفاده کنندگان از این فناوری ارائه می کند .

وی در ادامه با قدردانی از زحمات مدیرعامل پیشین (مهندس نعمتی ) مهندس رضا خضر دوست را به عنوان مدیر عامل جدید شرکت مخابرات گیلان معرفی کرد .

  • ۹۲/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">