ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده راه‌اندازی ۱۵ سامانه فضایی

| شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان فضایی ایران از راه‌اندازی ۱۵ سامانه مرتبط با فناوری فضایی کشور خبر داد و گفت: تلاش این است که توانمندی‌های فناوری فضایی در زندگی روزمره مردم کاربردی شود.

محسن بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به الزامات برنامه ششم توسعه کشور در حوزه فضا، اظهار داشت: در جهت در اختیار قراردادن توانمندیهای فناوری فضایی در کشور، راه اندازی ۱۵ سامانه مرتبط با فضا، تا پایان برنامه ششم توسعه به سازمان فضایی ایران تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه وزیر ارتباطات نیز تاکید ویژه ای برای استفاده از فضا به منظور خدمت‌رسانی به جامعه دارد، گفت: بخش کاربردهای فضایی به دلیل هیجان طراحی و ساخت ماهواره ها خیلی مغفول مانده است اما باید توجه داشت که تمامی تلاش این است که فناوری فضایی روی زندگی روزمره افراد تاثیر بگذارد.

رئیس سازمان فضایی خاطرنشان کرد: در این راستا مطابق با تکالیف برنامه ششم توسعه، طراحی ۱۵ سامانه فضایی را پیشنهاد داده ایم که تاکنون ۳ سامانه سنجش از دور مرتبط با پایش آماده بهره برداری شده است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: هم اکنون سامانه «پایش زمین» باهدف تصویربرداری از مکانها و مناطق مختلفی چون تالابها و جنگلها راه اندازی شده و اطلاعاتی چون آتش سوزی جنگلها را در لحظه اعلام کرده و اطلاع می دهد.

وی افزود: سامانه پایش ماهواره زمین با دریافت داده های خام، این اطلاعات را پردازش کرده و در اختیار سازمانهای مرتبط قرار می دهد.

بهرامی گفت: در همین حال سامانه مدیریت بحران و نیز سامانه های مربوط به بخش کشاورزی را نیز طراحی کرده ایم که با همکاری سازمانهای مرتبط، اطلاعات تصاویر ماهواره ای را از طریق ماهواره های سنجش از دور در اختیار این سازمانها قرار می دهیم.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: تمامی تلاش این است که فارغ از پرتاب ماهواره ها، توانمندیهای فناوری فضایی نیز در زندگی روزمره مردم، ملموس و کاربردی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">