ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده رسیدگی به شکایت شرکت‎های IT از مناقصات دولتی

| يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۲۶ ق.ظ | ۱ نظر

شرکت‎های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‎توانند شکایات خود را در زمینه مناقصات دولتی به هیات رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات اعلام کنند.
فناوران- اصغر رضانژاد، دبیر سازمان درخصوص فعالیت هیات رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات گفت: قانون اساس نامه این هیات به عنوان یک هیات فرا وزارتخانه ای در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی، با عنوان لایحه در سال 88 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و با تایید شورای نگهبان ابلاغ شده است.
رضانژاد ادامه داد: این هیات، مسوولیت رسیدگی به شکایات و اختلافات موجود در برگزاری مناقصات دولتی را بر عهده دارد. شرکت‎های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز مانند سایر بخش های صنعت و اقتصاد می توانند شکایات خود را در زمینه برگزاری مناقصات دولتی به این هیات برای رسیدگی و پیگیری اعلام کنند.دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران درخصوص موضوع فعالیت این هیات توضیح داد: هیات رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات بـه منظور رسیدگی به دعـاوی میان مناقصه گر و منـاقصه گزار مربـوط به اجرا نشدن هر یک از مواد قانون برگزاری مناقصات، در مرکز کشور و هریک از استان ها تشکیل می شود.
رضانژاد درباره ترکیب اعضای هیات مرکزی برای رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات گفت: اعضای هیات مرکزی برای رسیدگی به مناقصاتی که توسط دستگاه ملی برگزار می شود شامل معاون ذی ربط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، نماینده وزیر یا رییس سازمان ذی ربط در سطح معاون، معاون هزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه داری کل، معاون حقوقی رییس جمهور، یک نفر قاضی مجرب با معرفی رییس قوه قضاییه و نماینده تشکل صنفی مربوط با توجه به نوع مناقصه است و دبیرخانه هیات مرکزی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل می شود.
او درخصوص ترکیب اعضای هیات رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات در هریک از استان ها گفت: اعضا هیات در هر یک از استان ها برای رسیدگی به مناقصاتی که دردستگاه های اجرایی استانی برگزار می شود، شامل استاندار یا یکی از معاونان ذی ربط، رییس دستگاه مناقصه گزار، رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان ، رییس تشکل صنفی مربوط با توجه به نوع مناقصه، یک نفر قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و دبیرخانه هیات استان در استانداری است.
وی در خصوص حضور نماینده سازمان در هیات رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات گفت: با توجه به حضور نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‎ای در ترکیب این هیات، اعضای سازمان می توانند مراتب اعتراض و شکایات خود را طی مکاتبه ای با سازمان اعلام کنند.
دبیر نصر تهران درباره مهلت مقرر طرح شکایات در این هیات نیز گفت: مطابق قانون اساس نامه، مراجعه به هیات منوط به این است که مناقصه گر ابتدا در قالب ماده (25) قانون برگزاری مناقصات، اعتراض مکتوب خود را به بالاترین مقام دستگاه مناقصه گزار تسلیم کرده باشد و پس از رسیدگی و دریافت جوابیه کماکان به اعتراض خود باقی باشد یا اینکه به رغم انقضای مهلت پانزده روز کاری برای پاسخ گویی دستگاه، پاسخی دریافت نکرده باشد.
رضانژاد ادامه داد: معترض 10 روز کاری از زمان دریافت جوابیه یا از زمان انقضای مهلت پانزده روزه و عدم دریافت جوابیه برای مراجعه به هیات مهلت دارد.
شرکت‎های فناوری اطلاعات می‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اساس نامه و نحوه فعالیت این هیات و موارد رسیدگی آن به سایت سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران مراجعه کنند. 

نظرات  (۱)

ممنون اطلاعات مفیدی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">