ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده رونمایی از شبکه ملی اطلاعات در نیمه دوم سال 95

| يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات از رونمایی از فاز اول شبکه ملی اطلاعات در اوایل نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: این شبکه هیچ محدودیتی برای هیچ کاربری نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی امروز یکشنبه در مراسم روز جهانی ارتباطات و ششمین جشنواره ملی فاوا با بیان اینکه تعبیرهای غلطی در مورد شبکه ملی اطلاعات شده است خاطرنشان کرد: این شبکه هیچ محدودیتی برای هیچ کاربری نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه با تحول به وجود آمده در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی تعامل و همکاری جدی و خلاقانه ای در زمینه شبکه ملی اطلاعات شکل گرفته است اظهار داشت: کار شبکه ملی اطلاعات با همکاری و هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی در جریان است و به خودمان جرات می دهیم بگوییم اوایل نیمه دوم سال جاری فاز نخست این شبکه رونمایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در زمان انتصاب آقای فیروزآبادی به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی شاهد به وجود آمدن آرامش در بخش فضای مجازی کشور هستیم، گفت: هم اکنون فعالان این حوزه می دانند که یک مکان امن برای مراجعه و دریافت پاسخ به خواسته هایشان وجود دارد.

وی با اشاره به بهره برداری از سه پروژه درگاه ملی خدمات هوشمند دولت، مرکز تبادل ترافیک و درگاه اتصال خدمات دولتی که به عنوان زیر ساخت های شبکه ملی اطلاعات امروز رونمایی شد خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که با حمایت بخش خصوصی و ارائه خدمات بر روی این شبکه های زیرساختی  اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش پیدا کند.

واعظی با اشاره به اینکه یکی از آرزوهای دولت های گذشته و نیز خواسته رئیس جمهور فعلی راه اندازی دولت الکترونیک بوده است، گفت: شش ماه است که زیرساخت های این شبکه آماده است و به دنبال این بودیم که دستگاه های اجرایی را به این شبکه متصل کنیم اما متاسفانه باید به دستگاه ها التماس کنیم که خدمات و اطلاعات خود را روی این شبکه قرار دهند.

وی گفت: هم اکنون ۶۰ دستگاه اطلاعات خود را بر روی این شبکه قرار داده اند تا مردم بتوانند بدون مراجعه به سازمان های مدنظر سرویس های خود را دریافت کنند. باید توجه داشت این پایان کار نخواهد بود و باید تمامی دستگاه ها بتوانند به صورت آنلاین با مردم ارتباط برقرار کنند. این پروژه می تواند علاوه بر تسهیل مراجعات مردمی، شفافیت و جلوگیری از تبعیض در فعالیت های دولتی را به همراه داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">