ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ویچت و وایبر ابزار جنگ نرم‌ هستند

| شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۳۶ ب.ظ | ۹ نظر

یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: نرم‌افزارهای مختلف مانند " ویچت، تانگو، وایبر" از اصلی ترین ابزار ناتوی فرهنگی و اجتماعی در جنگ نرم است.

مجید ابهری، یک متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی در خصوص شبکه‌های اجتماعی جدید، اظهارداشت: هریک از ابزارهای فناوری اعم از تلفن همراه و اینترنت یا نرم افزارهای مربوط به این دو اگر بدون فرهنگ‌سازی و مهیا کردن زیرساخت‌‌های فرهنگی وارد جامعه شوند، همراه خود آسیب‌های فراوان خواهند داشت.

وی ادامه داد: امروزه نرم‌افزارهای مرتبط با گوشی‌‌های تلفن همراه مانند "ویچت، تانگو، وایبر و اوو" آسیب‌هایی با خود به همراه دارد که به خصوص برنامه "ویچت" که با همراه داشتن زمینه‌ای اطرافیان را به کاربرمعرفی می‌کند، یک آسیب جدی برای نوجوانان و جوانان است.
* گرفتار شدن در دام شبکه‌های مواد مخدر با استفاده از نرم‌افزار‌های جدید مانند " تانگو و ویچت"

این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی گفت: در صورت استفاده مثبت و به جا از هر وسیله می‌توان نکات مثبت آن را در نظر گرفت؛ مکالمه با افراد خارج از کشور با کم‌ترین هزینه،‌ سرعت در برقراری ارتباط و نشان دادن تصویر والدین و اقوام به خویشاوندان خارج از کشور از ابزار بسیار مفید و دارای کاربرد مثبت این نرم‌افزار‌هاست. اما متاسفانه از آن جایی نوجوانان و جوانان ما به دلایل فرهنگی و اجتماعی بیشتر کاربردهای زیان آور را استفاده می‌کنند، این نرم‌افزار‌ها مشکل‌ساز هستند و همچنین جعل هویت از نام یکی از عوارض منفی این نر‌افزار‌هاست که متاسفانه 70 درصد از فرزندان ما در این گونه ابعاد فعالیت می‌کنند.

به گزارش تسنیم ابهری با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی و نشان دادن ابعاد مثبت و منفی این فناوری از وظایف رسانه، والدین و آموزش و پرورش است، اظهار داشت: وقتی ما ابعاد مثبت یک فضای مجازی را به نوجوانان و جوانان آموزش ندهیم آنها گرفتار دو ناهنجاری خواهند شد. یک ناهنجاری رقابت منفی و چشم هم چشمی در خرید انواع گوشی‌های گرانقیمت که از 600 هزار تومان تا 4 میلیون تومان است که خانواده‌ها با اصرار فرزندان این ابزار را برای آنها تهیه می‌کنند و امروز در بین نوجوانان و جوانان ایرانی رقابت تنگاتنگی در خرید گوشی پیشرفته به وجود آمده است و ناهنجاری بعدی کاربرد منفی این نرم افزارها در برقراری ارتباط با افراد ناآشنا و همچنین گرفتار شدن در دام شبکه‌های مواد مخدر و فساداخلاقی ، باورهای دروغین و کاذب است که افت تحصیلی ، ترک تحصیل،‌ فرار از خانه را نیز به دنبال دارد بنابراین تا دیرتر از این نشده است رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما به فکر بستر سازی و فرهنگ سازی استفاده درست از این نرم‌افزار‌ها بیافتند.
*نهاد‌های متولی عوارض منفی کاربرد استفاده از نرم‌افزار‌های گوشی را به نوجوانان و جوانان آموزش دهند

وی با اشاره به اینکه نهادهای متولی به دور از هرگونه مخفی کاری و به طور آشکار کاربرد درست و عوارض منفی نرم‌افزارهای مختلف مانند "ویچت، تانگو و وایبر و اوو" را به نوجوانان و جوانان آموزش دهند، افزود: نقش غرب در چنین نرم افزارهایی بی اثر نیست. در این میان هیچ کس اگر دارای ذره‌ای از منطق باشد، نمی‌تواند نقش ناتو فرهنگی را در تخریب هویت دینی وفرهنگی ما را انکار کند.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی اظهار داشت: مرکز ضدفرهنگی غرب چه امریکا و اسرائیل با انواع وسایل درصدد تخریب و تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی هستند و در این رهگذر از هیچ حرکتی خودداری نمی‌کنند از بازی‌های یارانه‌ای تا شبکه‌های اجتماعی و همچنین نرم‌افزارهای مختلف مانند "ویچت، تانگو، وایبر و اوو" که اصلی ترین ابزار ناتوی فرهنگی و اجتماعی در جنگ نرم است.

  • ۹۲/۰۹/۰۹

نظرات  (۹)

متاسفاً این برنامه ها راه های خوبی برای تماس با دوستان و آشنایان است و مشکل از چیز دیگریست! این جیب آقایان است که با کاهش ارسال پیامک و خدمات موبایلی از رونق می افتد نه جنگ نرم!
اصلا خود موبایل ، کامپیوتر ، اینترنت ، تلویزیون ، ماهواره ، ماشین ، شلوار ، چکمه و همه از ابزارهای ناتو در جنگ نرم هستند!!!! و باید جلوی دسترسی به آنها سریعا گرفته شود تا بیشتر در این منجلاب فساد فرو نرویم!!!! حیف نبود قدیما ، تو غار بودیم و خیلی راحت و آروم! نقاشی دیواری می کشیدیم و بجه ها سرگرم بودن! البته بعضی از همون نقاشی ها هم کمی توش جنگ نرم داشت و برای کودکان نامناسب بود که باید برخورد می شد!!! اقا من نمی دونم چرا هر چی جدید میاد ، تنها هدفش نابودی فرهنگ ماست!!! کل دنیا این تکنولوژی ها رو می سانزند فقط و فقط برای نابودی جوانان ما! اونقت چرا خودشون هم استفاده می کنند و نابود نمیشن ؟ حتما ورژن مال خودشون جنگ نرم نداره!
در این شکی نیست ک این نرم افزارها درصورت استفاده درست واقعا چیزای خوبی هستن اما نباید اینو هم فراموش کنیم ک یجورایی امکانات رو هم برای بعضی گناه ها و سواستفاده ها خدایی حسابی فراهم میکنن من خودم دیدم ک بعضی از دوستانم اوایل فقط برای ارتباط با اشنایان ودوستان از این نرم افزارها استفاده میکردن اما حالا
خوبه پته خیلی از این دروغ گو را رو کرد زیراب خیلی زده میشه مردم دیگه فهمیدن چی راست دیگه شیره مالیدن بسه
نمیدونم چقدر از اپراتور ها پول گرفتین که با این مطالب فضایی رو فراهم کنید تا این شبکه ها فیلتر بشن ولی قابل توجه تون که مهم ترین مزیت وایبر ، امکان تماس صوتی با هزینه خیلی کمتر از اپراتور هاست
ای کاش این شبکه هارو فیلتر کنند تا در منجلاب فساد اخلاقی نیافتیم. چون اگر ابزار باشد در ردجه اول اکثرا نادرست استفاده میکنیم.
واقعا اگه کسی با اهداف دیگه ای ب اونجاها نره ب نظر من خیلی هم فضای خوبی هستند مثلا شما دیگه پول شارژ و اعتبار پرداخت نمیکنید مثلا در کل ماه با یک وای فای برین ١٠تومن بیشتر خرج نداره اونم واس کل خانواده وافراد نزدیک به نظر کن تنها زیان این جور شبکه ها فقط به کارمندان مخابرات است...........
سلام آقایان محترم تفاوت ما باخارج فقط نهوه استفاده درست از شبکه های مجازی است ودیگری اینکه مامسلمانیم وباید خیلی چیزهارا رعایت کنیم همین رعایت همه موضوع را روشن میکنه وسه اون برای خارجی ها بد نیست وهیچ خطری نداره ولی برای ماها داره
اگه مردم خودشون درست استفاده کنند.هیچ مشکلی نداره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">