ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ویکی سلامت ایرانی در راه است

| شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

مسوول فناوری های نوین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی سامانه ای موسوم به ˈویکی سلامتˈ همانند ˈویکی پدیاˈ خبر داد و گفت: این سامانه تا 10 روز دیگر به طور رسمی رونمایی می شود.

ˈویکی سلامتˈ راه اندازی می شود

ˈامیرحسین اسدیˈ افزود: قرار است در این سایت اطلاعات حوزه سلامت گذاشته شود؛ نحوه راه اندازی این سایت به صورت تعاملی است به آن معنا که علاوه بر کارشناسان وزارت بهداشت که اطلاعات خود را روی این سامانه قرار می دهند مردم نیز می توانند در ارایه اطلاعات همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: البته روی اطلاعاتی که مردم روی این سایت قرار می دهند نیز کارشناسان وزارت بهداشت، نظارت دارند.

مسوول فناوری های نوین وزارت بهداشت از تمام مردم، اندیشمندان و صاحبان اطلاعات دعوت کرد تا با این شبکه دانش سلامت همکاری کرده و اطلاعات خود را روی این سامانه بارگذاری کنند.

اسدی تصریح کرد این سامانه روی سایت اینترنتی به نشانی http://20115.ir قرار است راه اندازی شود.

وی گفت: در مرحله بعدی مردم می توانند حتی تجارب خود را وارد این سامانه کنند؛ بطورمثال بیمار مبتلا به سرطان می تواند تجارب خود را در حوزه درمان روی این سامانه بارگذاری کند و ما هم نظر خود را راجع به این مطلب پایین آن درج می کنیم و بر این اطلاعات نظارت داشته و مشاوره ارایه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا مسوول فناوری های نوین وزارت بهداشت، اظهار داشت: در این سامانه درباره همه مطالب مربوط به حوزه سلامت توضیح داده خواهد شد اما هدف ما قرار دادن اصطلاحات پیچیده پزشکی در این سایت نیست بلکه می خواهیم اصطلاحات پزشکی را ساده سازی کنیم.

اسدی گفت: در نظر داریم بیشتر ، مفاهیم آموزش عمومی حوزه سلامت را در این سایت قرار دهیم.

وی درباره نحوه نظارت بر این سایت نیز افزود: از هرکدام از دانشگاه های علوم پزشکی کشور یک نماینده برای نظارت بر این سایت انتخاب می شود ؛ همچنین برای نظارت از نیروهای دانشجویی مقاطع عالی پزشکی استفاده خواهیم کرد.

  • ۹۲/۰۸/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">