ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران درباره‌ی مسایل مرتبط با وا‌گذاری لپ‌تاپ‌ها به خبرنگاران توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش ایسنا دبیر‌خانه‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران اعلام کرد: به رغم توضیحات مکرر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران پاره‌ای شایعات درباره‌ی مسائل مرتبط با انجمن همچنان اذهان عمومی را تشویش می‌کند از این روز انجمن صنفی، بار دیگر توضیحات زیر را ارائه می‌کند:

1- هرگونه خبر یا مطلبی در رابطه با انجمن از طریق دبیرخانه و سایت انجمن اعلام می‌شود، بنابراین انتساب هرگونه خبر یا مطلب دیگری به انجمن غیر معتبر بوده و تکذیب می‌شود.

2- در مورد رایانه‌ی اهدایی رئیس جمهور به روزنامه‌نگاران برای خرید رایانه‌ی دستی (لپ تاپ) آنچه تخصیص داده شده، مبلغ ریالی مابه‌التفاوت نرخ ارز (رقم 595 میلیون تومان) است. این مبلغ در یک حساب بانکی دولتی است و به هیچ وجه در اختیار انجمن نیست و مسیر قرارداد خرید و نحوه‌ی توزیع رایانه‌ی دستی کاملا طبق موازین قانونی و با نظارت نماینده‌ی دولت (معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد) انجام گرفته است و همه روزنامه‌نگارانی که شرایط اعلام شده در آگهی مربوطه را داشته باشند می‌توانند از این کالای یارانه‌یی استفاده کنند.

3- آنچه ما در جریان عمل این موضوع مشاهده کردیم تلاش وافر برخی رقبای تجاری و افراد خاص برای سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی در راه شرکت مجری قرارداد خرید رایانه‌های دستی بود و متاسفانه برخی نیز به موضوع دامن زده و اساب دست این دلال‌های بازار رایانه شدند. همین‌ها چون نگرانند که توزیع 2000 رایانه دستی وضعیت بازار را به ضرر آنها تغییر دهد باز هم به خبرسازی و دروغ‌پردازی ادامه خواهند داد. مطالب و مسائلی در این باره وجود دارد که در فرصت مقتضی اعلام خواهد شد.

4- در مورد توزیع نقدی یا کالایی یارانه رئیس جمهوری، انجمن تصمیم گیرنده نبوده و طبعا مراجع تصمیم‌گیر دولتی باید پاسخگو باشند و قبول این مسؤولیت از طرف انجمن (تهیه و توزیع کالای مورد اشاره) فقط به واسطه‌ی مرتبط بودن موضوع با روزنامه‌نگاران و در جهت تامین منافع صنف بوده است و یقینا انجمن برای دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران و منافع آن‌ها از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد. هرچند این‌گونه اقدامات ذره‌ای منفعت مادی برای انجمن ندارد و متاسفانه شاهد ملامت و اتهاماتی از جانب افراد و مطبوعاتی هستیم که باید کمک کار و یار انجمن در این باره باشند.

خوشبختانه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، تا کنون با نگاهی کاملا صنفی و حرفه‌ای کا ر خود را پیش برده و در این باره نیز همه‌ی تمهیدات لازم را برای تامین منافع تک تک اعضای صنف اندیشیده و در هر حال و شرایطی پاسخگوی اعضای خود است.

  • ۸۴/۰۵/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">