ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاسخ غفاریان به مخالفان تعرفه جدید پیامک

| شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۸۶، ۰۳:۲۹ ب.ظ | ۲ نظر

ابعاد منفی کاهش نرخ پیامک فارسی و افزایش لاتین آن، تنها متوجه کاربرانی است که نسبت به ارسال لاتین SMS اصرار دارند.

دکتر وفا غفاریان، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: موضوع کاهش نرخ پیامک فارسی و گران شدن نرخ پیامک لاتین، تنها برای کسانی که نسبت به ارسال پیامک با حروف لاتین اصرار دارند، بعد منفی دارد.

وی، در خصوص تکلیف صاحبان گوشی‌های دارای برنامه لاتین و فاقد حروف فارسی‌ در شرایط جدید، تصریح کرد: پشتیبانی حقوقی از زبان فارسی برای گوشی‌های جدید وارداتی یک الزام است و در غیر این صورت، مطابق با مقررات وزارت بازرگانی، ورود گوشی‌های فاقد برنامه فارسی به کشور، ممنوع است.

غفاریان، گفت: در هر صورت، تا این حد از موضوع، کاری بود که دولت با جدیت و دقت انجام داد و حالا مردم نیز باید با دقت بیشتر در انتخاب و خرید گوشی‌‌های دارای حروف فارسی، از خط و زبان ملی کشورمان حمایت کنند.

وی، افزود: پشتیبانی از خط و زبان فارسی، باید یکی از مهم‌ترین‌ معیارهای مردم هنگام خرید و انتخاب گوشی تلفن همراه باشد.

غفاریان، همچنین خاطرنشان کرد: همچون سایر کشورها که نسبت به حفظ خط وزبان خود بسیار تعصب دارند، کاربران کشور ما نیز باید با استقبال از مصوبه کاهش نرخ پیامک فارسی و افزایش لاتین آن، از خط و زبان فارسی حمایت کنند.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در پایان گفت: پشتیبانی از این موضوع و اجرای آن کمترین کاری است که می توانیم در حمایت از خط و زبان فارسی انجام دهیم.

  • ۸۶/۱۲/۱۱

نظرات  (۲)

ما هم نمیفهمیم دو تا پیام 89 ریالی یعنی ارزونتر از یه پیام 14 ریالی !!! اینا علامت تعجبن!!
رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در پایان گفت: پشتیبانی از این موضوع و اجرای آن کمترین کاری است که می توانیم در حمایت از خط و زبان فارسی انجام دهیم. خوب همه میدونن موضوع از چه قراره منی که sms لاتین میدم و ه این کار عادت کردم اگه SMS پنجاه تومتا هم باشه باز هم لاتین میدم. نشستن فکر کردن برا درامد بیشتر چیکار کنند که ..................... حالا دارن به اسم حمایت از.......................

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">