ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بانک مرکزی پاکستان با انتشار دستورالعملی، استفاده از ارزهای مجازی را در مبادلات این کشور، ممنوع و غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا در دستورالعمل بانک مرکزی پاکستان به مدیران ارشد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و ارائه دهندگان خدمات مالی آمده است: ارزهای مجازی مانند 'بیت کوین، لیتکوین، پاک کوین، واین کوین یا ارزهایی نظیر آن' اسناد قانونی برای مبادلات در پاکستان نیستند.
در ادامه این دستورالعمل آمده است:بانک مرکزی پاکستان به هیچ شخص یا نهادی در خصوص 'صدور، فروش، خرید، مبادله یا سرمایه گذاری در هر نوع از ارزهای دیجیتال' مجوزی صادر نکرده است.
بانک مرکزی پاکستان در پایان دستورالعمل خود، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری این کشور را از ' استفاده، تجارت، نگهداری، انتقال سرمایه و سرمایه گذاری در ارزهای مجازی' بر حذر داشته است.
ارز دیجیتال (Cryptocurrency) فرمی از پول الکترونیکی و رمز گذاری شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال به منظور حذف واسطه ها و ناشناس بودن طراحی شده اند.
ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می کنند، ولی گفته می شود رمزنگاری های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری هستند.
'بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین' از مشهور ترین ارزهای دیجیتال هستند.
تعدادی از کشورها به دلیل مشکلات بیت کوین مانند فرار مالیاتی، پولشویی، تأثیر مخرب در اقتصاد و مشخص نبودن مالکیت آنها، استفاده از ارزهای دیجیتالی را ممنوع کرده‌اند.

  • ۹۷/۰۱/۱۸

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">