ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پرداخت حقوق 6 رقمی برای امنیت سایبری

| دوشنبه, ۵ دی ۱۴۰۱، ۰۹:۱۴ ق.ظ | ۰ نظر

آزاده کیایی – سیدنی لیکد در فورچون نوشت: شغل امنیت سایبری یکی از سریع‌ترین مشاغل در حال رشد در ایالات متحده آمریکاست که پرداخت شش رقمی دستمزد را به همراه دارد. چراکه دیگر هیچ شرکت یا فردی در برابر تعداد روزافزون حملات سایبری مصون نیست.

طبق آمار Statista، در طول سه‌ماهه سوم که در 30 سپتامبر به پایان رسید، تنها یک نوع حمله سایبری، یعنی نقض داده‌ها، 15 میلیون رکورد داده را در معرض دید قرار داد که 37 درصد نسبت به سه‌ماهه قبل افزایش داشت.

تعداد زیاد نقض اطلاعات و سایر حملات سایبری، فشار فزاینده‌ای را بر شرکت‌ها وارد می‌کند تا افراد حرفه‌ای بیشتری را برای پیشگیری و واکنش به حملات استخدام کنند.

اما مشکل اینجاست که با بیش از 700 هزار شغل آزاد در حوزه امنیت سایبری، حتی کاخ سفید نیز تلاش بیشتری برای پر کردن موقعیت سایبری انجام داده و مرتبا بسترسازی، مشوق و تسهیلات بدهد.

جیم دولچه، مدیرعامل شرکت امنیت سایبری  Lookoutدر مصاحبه اخیر خود با فورچون می‌گوید: « این، تاییدی است بر این امر که اگر شما یک شرکت بزرگ هستید، امنیت سایبری باید پیشرو باشد؛ به‌ویژه اینکه اگر یک کسب‌وکار عمومی هستید که در آن، مسوولیت بزرگ‌تری برای محافظت از سهامداران دارید.»

به گفته وی، «امنیت سایبری به یک نقطه کانونی برای هر کسب‌وکار بزرگ و به یک بحث در سطح کلان هیئت‌مدیره‌ها تبدیل شده است.»

بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده یکی از مشاغلی که سریع‌ترین رشد و تقاضا را در ایالات متحده دارد، نقش تحلیل‌گر امنیت اطلاعات است. پیش‌بینی می‌شود بین سال‌های 2021 تا 2031، تعداد تحلیل‌گران امنیت اطلاعات، 35 درصد رشد کند و آن را به هشتمین شغل با سریع‌ترین رشد در ایالات متحده تبدیل سازد.

هرچند ممکن است امنیت سایبری، یک موقعیت ابتدایی تا میانی باشد، این افراد اقدامات امنیتی را در سطح سازمانی، برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند و بر اساس دشواری و وزن کار خود دستمزد دریافت می‌کنند.

داده‌های اداره آمار کار ایالات متحده نشان می‌دهد متوسط دستمزد پایه برای تحلیل‌گران امنیت اطلاعات در سال 2021، رقم 102 هزار و 600 دلار بوده است.

 

  • چگونه یک تحلیل‌گر امنیت اطلاعات شویم؟

سایر عناوین رایج برای یک تحلیل‌گر امنیت اطلاعات عبارتند از: تحلیل‌گر امنیت سایبری و تحلیل‌گر انطباق.

اساسا این افراد بر محافظت از سخت‌افزار، نرم‌افزار و داده‌های یک شرکت در برابر حملات خارجی توسط مجرمان سایبری متمرکز هستند.

کارکنان امنیت سایبری در نقش‌های تحلیل‌گر امنیت، معمولا برای یافتن شغل نیاز به مدرک لیسانس در علوم رایانه، امنیت سایبری یا رشته‌های مرتبط دارند.

البته طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، برخی افراد با داشتن دیپلم دبیرستان و گواهینامه‌ها یا آموزش‌های مرتبط با صنعت وارد این حوزه می‌شوند.

کیسی مارکز، مدیر ارشد صلاحیت در  ISC، به فورچون می‌گوید: «گواهی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک تحلیل‌گر امنیت اطلاعات، به تخصص وی و حوزه‌ای که شغلش به آن مرتبط است، بستگی دارد. یکی از محبوب‌ترین گواهینامه‌ها برای علاقه‌مندان کار در این حوزه،CISSP  است.»

همچنین CyberSeek گزارش داده که این گواهینامه، بالاترین گواهینامه درخواستی برای تحلیل‌گران امنیت سایبری یا امنیت اطلاعات است و ISC گواهینامه‌های امنیت سایبری را نظارت و مدیریت می‌کند.

مارکز معتقد است گواهینامه‌ها، نه تنها می‌توانند حقوق بالاتری را برای متخصصان امنیت سایبری فراهم کنند، بلکه قادرند در وهله اول به این افراد برای یافت شغل کمک کنند. در این رابطه، کارفرمایان، به طور گسترده، گواهینامه‌هایی مانند CISSP را می‌شناسند و این گواهینامه به اعتبار بخشیدن به مجموعه مهارت‌های داوطلب کمک می‌کند.

 

  • تحلیل‌گر چگونه درآمد بیشتری کسب کند؟

در حالی که بسیاری از تحلیل‌گران امنیت اطلاعات، یک مسیر بدون مدرک را پی می‌گیرند یا در مقطع کارشناسی این رشته تحصیل می‌کنند، فرصت‌های دیگری برای افزایش حقوق امنیت سایبری وجود دارد.

طبق گفته مارکز، کسب گواهینامه می‌تواند یکی از پتانسیل‌ها و راه‌های افزایش درآمد باشد.

مطالعه نیروی کار امنیت سایبری نشان می‌دهد کارمندان امنیت سایبری که حداقل یک گواهینامه دریافت کرده‌اند، می‌توانند افزایش حقوق سالانه بیش از 33هزار دلاری را مشاهده کنند. با این حال، کسب گواهینامه نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه زمان و هزینه است و برخی از آنها حتی به تجربه کاری برای پیگیری نیاز دارند.

به عنوان مثال، هزینه ثبت‌نام آزمون CISSP برای دریافت گواهینامه، 742 دلار است.

به گفته مارکز، یک دوره آنلاین برای آمادگی در آزمون، از 941 دلار شروع می‌شود. زمان آماده‌سازی بر اساس سطح تجربه و پیشینه در مفاهیم امنیت سایبری بر اساس آزمون گیرندگان، متفاوت است.

مارکز می‌افزاید: « با این حال، گواهینامه CISSP، آزمونی است که نمی‌توانید صرفا آن را امتحان کنید. بسیاری از افراد، برای آزمون از سه تا هشت ماه قبل برنامه‌ریزی می‌کنند تا زمان کافی برای آمادگی و مطالعه داشته باشند.»

حتی برای پیگیری گواهینامه CISSP، افراد به پنج سال تجربه کاری با حقوق، در دو یا بیش از هشت حوزه CISSP CBK یا مجموعه دانش عمومی نیاز دارند.

البته کسب مدرک کارشناسی ارشد در امنیت سایبری نیز می‌تواند راه موثری برای افزایش درآمد باشد.

در همین رابطه فورچون، دانشگاه کالیفرنیا- برکلی را رتبه یک دانشگاه‌ها در حوزه کارشناسی ارشد آنلاین امنیت سایبری رتبه‌بندی می‌کند که فارغ‌التحصیلان آن، درآمد 200 هزار دلاری دریافت می‌کنند و دانشجویان ارشد رشته امنیت سایبری نیز بین 126 هزار تا 150 هزار دلار، درآمد دارند.

مایک موریس، معاون دانشکده فناوری اطلاعات و مدیر برنامه‌های آکادمیک امنیت سایبری، پیش از این به فورچون گفته است: «از نظر تاثیر حقوق، مدرک کارشناسی ارشد به پتانسیل کسب درآمد متخصصصان امنیت سایبری کمک می‌کند.»

گفتنی است WGU، در بین فهرست برترین‌های برنامه کارشناسی ارشد امنیت سایبری آنلاین از نظر فورچون، در رتبه سوم قرار دارد. (منبع:عصرارتباط)

  • ۰۱/۱۰/۰۵

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">