ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طبق شهادت یک مدیر ارشد گوگل در دادگاه، این شرکت در ۲۰۲۱ میلادی ۲۶ میلیارد دلار برای پیش فرض ماندن موتور جستجوی این شرکت پرداخت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق شهادت یک مدیر ارشد گوگل در دادگاه مربوط به شکایت وزارت دادگستری، این شرکت در ۲۰۲۱ میلادی ۲۶.۱ میلیارد دلار به شرکت‌های دیگر برای تضمین پیش‌فرض بودن موتور جستجوی اینترنتی اش روی موبایل ها و مرورگر دستگاه‌ ها پرداخت کرده‌ است.

به گفته پراباهاکار راغوان مدیر ارشدی که مسئولیت بخش موتور جستجو تبلیغات گوگل را برعهده دارد، مبلغی که شرکت برای پیش فرض بودن موتور جستجویش روی دستگاه‌ها پرداخت کرده، از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون ۳ برابر شده است.

درآمد شرکت از راه تبلیغات در بخش جستجو در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۴۶.۴ میلیارد دلار بود. این درحالی است که پرداخت‌ها برای تنظیمات پیش فرض موتور جستجو، بزرگترین هزینه این شرکت بوده است.

گوگل مدعی است توافقنامه های تقسیم درآمد قانونی هستند و شرکت در حقیقت با این کار برای رقابتی ماندن کسب وکار تبلیغات و موتورجستجویش سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین این شرکت ادعا می‌کند اگر افراد از تنظیمات پیش فرض ناراضی هستند، می‌توانند از سرویس‌های تهیه کننده دیگری استفاده کنند.

گوگل با فاش سازی ارقام مخالفت و اعلام کرده بود این آمار به توانایی شرکت برای مذاکره در قراردادهای آینده لطمه می‌زند. اما آمیت مهتا قاضی ناظر بر پرونده شکایت آنتی تراست از شرکت دستور افشاسازی آمار را داد.

  • ۰۲/۰۸/۰۶

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">