ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پرده‌برداری گاردین از پروژه سری گوگل

| يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

گاردین به تازگی از پروژه سری گوگل پرده برداشته است. به گزارش این نشریه، گوگل در حال آزمایش پهپادهای خورشیدی در یک پایگاه فضایی در نیومکزیکو برای کشف روش‌های پوشش اینترنت پرسرعت از طریق هواست.

گاردین- در این پروژه سری که SkyBender نام دارد، غول اینترنتی جهان تابستان گذشته، ساخت فرستنده و گیرنده‌های پروتکل متعددی را در یک ایستگاه فضایی  آغاز کرده و هم اکنون در حال آزمایش آنها با چندین پهپاد است و حدودا 1400 متر مربع از فضای آشیانه ویرجین گالاکتیک (همان شرکت متعلق به ریچارد برانسون که پروازهای تجاری به فضا انجام می‌دهد) را در پایگاه فضایی Spaceport America اجاره کرده است.

گوگل همچنین در این منطقه، مرکز کنترل پروازی را جدای از ترمینال هوایی این ایستگاه فضایی راه‌اندازی کرده است.

پروژه اسکای‌بندر براساس استفاده از پهپادهایی که امواج رادیویی میلی متری منتقبل می‌کنند، کارخواهد کرد. این فناوری‌ها می‌توانند چندین گیگابیت داده را در هر ثانیه و تا 40 برابر سریع تر از 4G LTE  انتقال دهند.  این همان فناوری است که به تازگی نظر بسیاری از شرکت‌های اینترنتی را به خود جلب کرده است. چنانکه شرکت نوپای Starry که به بنیانگذار شرکت Aereo تعلق دارد، اوایل همین هفته اعلام کرد که در نظر دارد از امواج میلی‌متری برای افزایش سرعت انتقال داده کاربران خانگی به چندین گیگابیت استفاده کند.

برد امواج میلی‌متری به مراتب کمتر از سیگنال‌های کنونی موبایل است و به واسطه شرایط نامساعد جوی از قبیل باران، مه و برف نیز مختل می‌شود. با این همه، گوگل و برخی از شرکت‌های دیگر در نظر دارند با استفاده از چیزی که آرایه فازی (phased array) خوانده می‌شود تمرکز خود را روی انتقال داده در مسافت‌های بیشتر قرار دهند.

گوگل هم‌اکنون در آزمایش‌های خود از یک پهپاد خورشیدی به نام سناتور ((Centaur استفاده می‌کند و کار ساخت این پهپادها را هم واحدی به نام گوگل تایتان انجام داده که بعد از خریده شدن شرکت Titan Aerospace (سازنده پهپاد) در سال 2014 میلادی تحت تملک گوگل درآمده است.

با این حال به نظر می‌رسد که گوگل دارد تمامی سعی خود را می‌کند که پوزه شرکت‌های دیگری چون فیس بوک را که قصد دارند اینترنت را برای تمامی افراد دنیا دسترس پذیر کنند، به خاک بمالد و در این راه از هر کاری رویگردان نیست.

گاردین اعلام کرده است که اسکان بندر به لحاظ تکنیکی بخشی از Google Access است؛ واحدی که پروژه لون یا همان بالن‌های ارسال کننده سیگنال‌های وای فای را با هدفی مشابه در دست انجام دارد.(منبع:فناوران)

  • ۹۴/۱۱/۱۱

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">