ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پرسش‌های کهنه بی‌پاسخ‌

| دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۸۵، ۱۱:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر

حسین کرامتی - ظاهرا شرکت‌های ایرانی در حوزه نرم‌افزار، برای چهارمین سال پیاپی در نمایشگاهICT هانوور آلمان حضور خواهند یافت. این حضور نیز مطابق همه ساله با حمایت مالی مرکز صنایع نوین وزارت صنایع و معادن و توسط شرکت مجری یعنی ثنارای انجام می‌شود.

طی چهار سال گذشته همواره پرسش‌های زیادی از چرایی ورود وزارت صنایع به برگزاری نمایشگاه‌های خارجی گرفته تا خروجی این سفر‌ها نیز مطرح بوده که در بسیاری موارد یا پاسخ داده نشده یا توجیه شده است.

شاید بتوان موضوع را حمل بر این کرد که عده‌ای بنا به دلایلی شخصی با این پروژه مخالف هستند ولی وقتی شرکت‌کنندگان در این سفر‌ها نیز به آن اعتراض داشته و از بی‌برنامگی آن اظهار نگرانی می‌کنند، موضوع شکل دیگری به خود می‌گیرد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این دوره در خصوص تاثیر حضور ایرانی‌ها در نمایشگاه سبیت آلمان گفتند، حضور در نمایشگاه‌هایی از این قبیل تنها زمانی برای شرکت‌های ایرانی موثر است که برای آن برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم.

به گفته وی، شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌هایICT فقط حضور فیزیکی دارند!

مدیر یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی صاحب نام در حوزه فناوری اطلاعات نیز تاکید کرده که حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مثل سبیت بدون شناخت و مشتری فایده‌ای نخواهد داشت.

وی نیز گفته که به صورت مستقل سرگرم شناسایی راهکار‌های لازم برای حضور در اروپا‌ست.

اما گذشته از اظهاراتی از این دست که از سوی فعالان و مدیران شرکت‌های صاحب نام خصوصی مطرح می‌شود، این نکته را نباید از نظر دور داشت که این سخنان در آستانه نخستین حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های سبیت مطرح نمی‌شود بلکه این چهارمین سال حمایت بی‌برنامه مرکز صنایع نوین وزارت صنایع برای اعزام شرکت‌های ایرانی به نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

حمایتی که از سال‌های قبل و بابت حضور در دو نمایشگاه منطقه‌ای و بین‌المللی در سال، صد‌ها میلیون هزینه را نیز در پی داشته است.

ولی در نهایت مرکز صنایع نوین بی‌آنکه کوچک‌ترین تغییری در رویه و شکل عملکرد خود داشته باشد و بی‌آنکه به پرسش‌های تکرار شده در چهار سال گذشته پاسخ دهد، امسال نیز برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان هزینه می‌کند و ظاهرا هیچ مرجع نظارتی در کشور نیز یا در جریان موضوع نیست یا بنا به دلایل نامشخص علاقه‌ای به رسیدگی به این موضوع ندارد.

منبع : روزنامه جهان صنعت

  • ۸۵/۱۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">