ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی تدوین شد

| چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل سازمان فضایی ایران گفت: بررسی و صدور مجوز پروانه تدوین شده برای فعالیت اپراتور ماهواره مخابراتی در کشور، در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان حامد رحمت ادامه داد: دارندگان پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی می توانند انواع شبکه های ماهواره ای زمین آهنگ و غیر زمین آهنگ مخابراتی و منظومه های ماهواره ای را برای ارائه انواع خدمات خرده فروشی و عمده فروشی موضوع پروانه، راه اندازی کنند.

مدیرکل طرح و توسعه شبکه های ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در خصوص تدوین پروانه اپراتور ماهواره های مخابراتی گفت: سرانجام و پس از بررسی های مختلف و حضور نمایندگان شرکت ها و سازمان های مرتبط، این پروانه تدوین و در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل اپراتور ماهواره مخابراتی به عنوان مهمترین حلقه و تکمیل کننده زنجیره ارزش ماهواره، شرایط مناسب برای نقش آفرینی و سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شده است و با حمایت سازمان فضایی ایران، این اپراتور می‌تواند جهت دهی مناسبی به حوزه بالادستی زنجیره ارزش ماهواره دهد و در پایین دست این زنجیره نیز به بلوغ کسب و کار خصوصی و تجاری سازی خدمات مخابراتی در این حوزه منجر شود.

حامد رحمت با تاکید بر اهمیت حضور اپراتور ماهواره مخابراتی در کشور اظهار کرد: دارندگان پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی ضمن برخورداری از مزایای آن، باعث بهره برداری بهینه از منابع مدار فرکانس کشور و عدم وابستگی در بهره برداری خدمات مخابراتی فضایی به کشورهای دیگر شوند.

مطالعات اولیه نیازسنجی، امکان سنجی و تشکیل اپراتور ماهواره مخابراتی بومی از سال ۱۳۹۴ توسط سازمان فضایی ایران و دیگر سازمان های مرتبط آغاز شد و چارچوب کلی آن در جلسه ۲۶۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">