ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علیرضا رئیسی در نشست معاونان بهداشت ادوار وزارت بهداشت، پزشک خانواده، نظام ارجاع، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و اقتصاد سلامت را مهمترین اولویت‌های حوزه بهداشت اعلام کرد.

به گزارش فارس؛ علیرضا رئیسی گفت: هیچ راهی برای کنترل هزینه‌های سلامت به جز ایجاد سیستم هدایت بیمار نداریم.

وی افزود: اعتبارات در حوزه سلامت باید متوازن و پایدار باشد وگرنه با مشکل روبرو می‌شویم . اگر امروز اعتبار باشد و فردا نباشد فقط ایجاد توقع می کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حوزه بهداشت برای پیش‌برد امور گفت: دولت نمی‌تواند صرفاً با تزریق پول کارها را پیش ببرد. دولت باید سیاست‌گذار و تسهیل‌گر باشد.

رییسی بیان کرد: در حوزه فرهنگ شاهد تغییراتی هستیم که مبتنی بر آن برنامه‌های ما نیز باید تغییر کند. امروز به اندازۀ جمعیت کشور بلکه بیشتر از آن، گوشی تلفن همراه در جامعه وجود دارد که نشان دهندۀ استفاده مردم از وسائل ارتباط جمعی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: بر همین اساس باید نوع برنامه‌ریزی و عملکرد ما نیز تغییر کند. بهورزان باید از ارتباطات جدید در سطح روستاها بهره‌گیری کنند.

رییسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سهم هریک از حوزه های درمان، آموزش و پژوهش باید در حوزه بهداشت مشخص شود. به عنوان نمونه پاسخگویی به موارد فوت کودک و مادر در بیمارستان ها، تغییرات در کوریکولوم پزشکی عمومی در جهت تقویت دیدگاه پزشکی خانواده، پاسخ‌گویی به سوالات سلامتی مردم در حوزه پژوهش، باید با همکاری بین بخشی صورت گیرد.

وی در پایان پوشش همگانی سلامت را بخش دیگری از دغدغه‌های حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: تا پرونده الکترونیک سلامت نداشته باشیم کارها پیش نمی رود. این پرونده، اساس کار پزشک خانواده، نظام ارجاع و اقتصاد سلامت است.

 

راه‌حل کاهش نوبت‌دهی‌های طولانی اجرای نظام ارجاع است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی،‌ گفت: اجرای نظام ارجاع در سراسر کشور موجب کاهش ازدحام مردم در مراکز درمانی و همینطور نوبت‌دهی‌های طولانی مدت می‌شود.

مهدی درخشان در گفت‌‌وگو با فارس، درباره نوبت‌دهی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر در تمامی مراکز درمانی نوبت‌دهی‌ها به صورت حضوری، تلفنی، اینترنتی انجام می‌شود. اخیراً نیز سازمان تامین اجتماعی به این سمت پیش رفته است که از طریق اپلیکیشن موبایل انجام شود.

وی افزود: برای کاهش صف‌های طولانی نوبت‌دهی راه حل اساسی آن اجرای نظام ارجاع است که باید در کشور هرچه سریعتر زیرساخت‌های آن انجام و اجرایی شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در همین راستا نظام ارجاع داخلی را طراحی کرده‌ایم و در 10 استان به صورت پایلوت در حال اجرای آن هستیم.

وی گفت: در حال حاضر نظام ارجاع برای بیماری‌های خاص و مزمن طراحی شده است و در آینده برای بیمه شدگان تامین اجتماعی اجرای خواهد شد.

درخشان افزود: براساس این طرح بیماری که به یک مرکز درمانی مراجعه می‌کند براساس سیستم ارجاع برای درمان خود به دیگر مراکز معرفی خواهد شد و با این اقدام دیگر هجوم به یک بیمارستان مانند میلاد نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در سطحی از نوبت‌دهی‌ها نیز به صورت اینترنتی و دیگر امکاناتی  که فراهم شده است گفت: باید در این زمینه نیز فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد تا از امکانات درمانی بهتر استفاده شود.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: در حال حاضر در مراکز درمانی تامین اجتماعی هر بیماری که مراجعه کند اقدامات لازم آن از سوی آن مرکز تامین خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">