ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات ناجا گفت: پلیس از فناوری اطلاعات برای پیشگیری از جرم استفاده می کند و در این مسیر از تحقیقات و همکاری دانشگاه ها بهره مند می شود.

سرداراحمد دولتخواه به ایرنا گفت: ابزار، تجهیزات، جمع آوری و پالایش اطلاعات نقش بسیار مهم و بسزایی در هوشمند سازی پلیس و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد.
وی با اشاره به اینکه مراکز فن آوری اطلاعات ناجا در سطح کشور فعال هستند و در بسیاری از امور حضور دارد، افزود: بهره مندی مشاوره ای، مطالعه، تحقیقات، اقدامات اطلاعاتی از جمله مواردی است که در تعامل با دانشگاهها و مراکز علمی سطح کشور از آن برخوردار هستیم.
سردار دولتخواه اظهار داشت: در این خصوص بومی سازی فن آوری اطلاعات که مبنای آن اولویت بندی بر اساس نیازمندیهای خاص طراحی و اجرای خواهد شد از مقوله هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
در این ارتباط پس از جمع آوری و پالایش اطلاعات موضوعات خاص متناسب با نوع آن دسته بندی شده و پس از برنامه ریزی و ارزیابی مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در پایش و دسته بندی اطلاعات نیروهای خاص پلیس متناسب با نوع موضوع با استفاده از ابزار و تجهیزات خاص آن وارد عمل شده و با برنامه زمانبندی و اولولیت بندی آن مسئله را مورد رسیدگی قرار می دهند.
وی تصریح کرد: نوع و حساسیت جرم در جامعه از گزینه هایی است که رسیدگی و اولویت بندی آن از اهمیت و جایگاهی خاصی برخوردار است و بر این مبنا برای رسیدگی به آن تصمیم گیری خواهد شد.
سردار دولتخواه با بیان اینکه استفاده از بانک های اطلاعاتی نیازمند ابزار خاصی است، گفت: در مجموع جمع آوری اطلاعات، دسته بندی، پالایش و کسب اطلاع از داده های پنهانی برای کشف جرم نیازمند ابزار، تجهیزات و یک سامانه به روز است و همه این مسائل مبتنی بر فن آوری اطلاعات است.
معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی با اشاره به اینکه هم اکنون با 20 دانشگاه کشور توافقنامه و همکاری بسیاری خوبی در زمینه بهره مندی از اطلاعات و مسائل روز داریم، اظهار داشت: موضوع استفاده از فن آوری اطلاعات نه تنها در بحث پیشگیری از جرم بسیار مهم و با ارزش است بلکه در بسیاری از موارد نیز در قالب مقابله اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه استفاده از فن آوری اطلاعات موجب کاهش جرم و بالا رفتن سرعت عمل نیروهای پلیس خواهد شد، تصریح کرد: در این ارتباط تحقیق، مطالعه، بهره مندی و تعامل با مراکز علمی و دانشگاهها به عنوان نیاز پایه ای و مبنایی از اهمیت و جایگاه خاصی در فن آوری اطلاعات برخوردار است.

  • ۹۷/۱۰/۰۷

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">