ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس‌فتا: وی‌چت را می‌توان هک کرد

| يكشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۴۷ ب.ظ | ۱ نظر

رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: با توجه به اینکه وی‌چت نرم افزار جعلی دارد، امکان هک نرم‌افزار وجود دارد.

ستار خسروی در مورد نرم افزار جدید وی‌چت wechat اظهار کرد: وی‌چت یک مسنجر محبوب بین کاربران ایرانی است که افراد می‌توانند به وسیله آن با دوستان خود ارتباط تلفنی، صوتی و یا تصویری ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه "نرم‌افزار کاربردی" اپلیکیشن (Application) وی‌چت باید در گوشی دو طرف برقرار باشد، افزود: البته باید توجه داشت که امکان هک این نرم‌افزار گوشی وجود دارد.

رئیس پلیس فتای اصفهان تصریح کرد: کاربران باید توجه داشته باشند که وی‌چت‌های جعلی نیز وجود دارد که امکان سرقت از اطلاعات آنها بیشتر است.

وی ادامه داد: همچنین انتشار موارد ضد اخلاقی یکی از آسیب‌هایی است که در وی‌چت‌های جعلی برای سرقت از اطلاعات وجود دارد.

به گزارش فارس خسروی اضافه کرد: به کاربران توصیه می‌شود، در بار نخست برای ورود به وی‌چت گوشی را از اطلاعات تخلیه کنید تا اگر صفحه وی‌چت جعلی نمایان شد، اطلاعات شخصی فاش نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به سوءاستفاده‌هایی که از نرم‌افزار وی‌چت وجود دارد، انتظار می‌رود افراد اطلاعات خصوصی، تصاویر و اطلاعات خصوصی خود را که هویت اصلی آنها را نمایان می‌کند، داخل وی‌چت به نمایش نگذارند.

  • ۹۲/۰۹/۰۳

نظرات  (۱)

نه تنها وی چت، که همه چیز رو میشه هک کرد. بهتره به جای ارایه این راه حل های پیچیده و وقت گیر و بعضا غیر ممکن از جمله تخلیه اطلاعات گوشی هنگام نصب وی چت (!) ، فیلترینگ بی دلیل فروشگاه گوگل پلی رو بردارید تا مردم بدون دردسر نرم افزار ها رو از منبع اصلی و مطمئن دانلود کنند. پر واضحه که اینجوری پرونده ها و مسئولیت پلیس هم در زمینه انتشار و سوء استفاده اطلاعات شخصی و ناموسی مردم که به دلیل نصب نرم افزار های آلوده از منابع غیر اصلی پیش میاد، کمتر میشه و در بودجه مملکت صرفه جویی میشه و میتونه صرف کارهای دیگه سایبری بشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">