ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس: قربانیان سرقت موبایل در محل سرقت بمانند

| يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

سارقان موبایل‌قاپ تهران به دنبال افزایش قیمت این کالای مصرفی این روزها پر کارتر شده‌اند و این پشتکار در انجام جرم توسط آنان سبب شده دل مردم بیشتر از گذشته برای تلفن‌های همراهشان شور بزند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد صحت اخباری که به افزایش سرقت‌ها در سطح شهر تهران می‌پردازد گفت: در۶ماهه‌ی نخست سال ۹۸ ما با افزایش نسبی سرقت‌ در حوزه‌ی قاپ‌زنی و علی‌الخصوص موبایل‌قاپی در سطح شهر تهران مواجه شدیم.

سردار علیرضا لطفی در گفتگو با شبکه رادیو تهران افزود: بلافاصله طرحی توسط پلیس آگاهی تهران موبایل با عنوان "صاعقه" تدوین و اجرایی شد که بر مبنای این طرح گروه‌هایی برای مقابله با کیف‌قاپی و موبایل قاپی سازمان دهی شد و در مدت کوتاهی آمار سرقت‌های یاد شده کاهش یافت.
وی بیان داشت: در حال حاضر نیز آمار مربوط به دو ماه و بیست و یک روز ابتدای سال جاری به بنده اعلام شده که حاکی است سرقت‌ها به نسبت همین زمان در سال گذشته کاهش یافته است.

سردار لطفی در مورد "طرح صاعقه" گفت: در این طرح موتورسوارهای نیروی پلیس به طور غیر محسوس در سطح شهر تهران مستقر شده و در صحنه با موبایل قاپ‌ها برخورد می‌کنند.
وی با اشاره به طرحی دیگر با عنوان "کاشف" گفت: با اجرای این طرح توانستیم ۶ باند بزرگ "موبایل‌قاپ"در تهران را دستگیر کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزایش این جرائم را در روزهای فعلی به نسبت سال گذشته اخباری نادرست خوانده و گفت: به هر حال نگرانی که در این گونه جرایم وجود دارد باعث شده جرائم کیف‌قاپی سال گذشته در ذهن شهروندان تداعی شده و تصورات بر این باشد که سرقت‌ها در تهران در حال افزایش است اما آمارهای حاکی از کاهش این جرائم به نسبت دو ماه و بیست و یک روز گذشته‌ی سال ۹۸ دارد.
وی افزود: ما به جد در حال پیگیری این موضوع هستیم. اما بخش تاثیر‌گذار این موضوع در کاهش سرقت‌ها خود شهروندان هستند. بنده مکرر اعلام کرده‌ام که مردم عزیزمان به جهت بالا رفتن قیمت موبایل مراقبت بیشتری از موبایلشان داشته باشند.

سردار لطفی گفت: سارقان در بازجویی‌های پلیس می‌گویند به جهت بالارفتن قیمت موبایل و سهولت در سرقت این کالا از شهروندان موبایل‌قاپی را به سرقت‌های دیگر ترجیح می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: اگر شخصی گوشی تلفن همراهش به سرقت رفت باید به محض سرقت به ۱۱۰ اطلاع دهد و از طریق ۱۱۰ پیگیر موضوع شده و مقدمات تشکیل پرونده را انجام دهد. بهتر است در همان نقطه‌ی ارتکاب جرم بماند تا ماموران پلیس ۱۱۰ به آنجا برسند. باید بدانیم که ردیابی موبایل‌های به سرقت رفته امری زمانبر است اما پلیس به همکاری مخابرات آن را پیگیری می‌کند به طوری‌که کشفیات موبایل‌های سرقتی قابل توجه است.

این مسئول در نیروی پلیس تهران بزرگ گفت: به محض اینکه سریال گوشی سرقت شده در سیستم ثبت می‌شود با ردیابی‌های مستمر پلیس احتمال پیدا شدن گوشی بسیار بالاست. گوشی‌هایی که کشف می‌شود به صاحبانشان بازگردانده خواهد شد. برای سهولت در کار نیز پلیس سامانه‌ای را به تازگی طراحی و راه‌اندازی کرده است که سامانه‌ی "نما" نام گرفته و در سایت پلیس قابل رویت است. در این سامانه تصاویر کشفیات پلیس برای مردم منتشر می‌شود تا افراد از این طریق پرونده‌های خود را پیگیری کنند.

  • ۹۹/۰۳/۲۵

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">