ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیته‌ی مشورتی استفاده‌کنندگان عمومی ‌اینترنت در آیکان گفت: برای دفاع از حقوق مصرف کنندگان در اینترنت براساس اساسنامه‌ی جدید آیکان، پنج گروه منطقه‌یی تشکیل می‌شود.

دکتر سیاوش شهشهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این گروه‌ها شامل آسیا و اقیانوس آرام، اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و جزایر کارائیب می‌شوند که هر یک باید در منطقه‌ی مورد نظر تشکیل شود.

او که به تازگی در اجلاس ICANN که در برزیل برگزار شد، حضور یافته بود، افزود: هدف از تشکیل این پنج گروه این است که هر یک از آن‌ها در منطقه‌ی تحت پوشش خود با ترغیب انجمن‌های عمومی‌، NGO‌ها و نهادهای مدنی، مصرف‌کنندگان اینترنت به غیر از دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی را مورد حمایت قرار دهند؛ همچنین نمایندگان این گروه‌ها نیز از NGO‌ها و نهادهای مدنی انتخاب می‌شوند.

شهشهانی خاطرنشان کرد: آمریکای لاتین اولین گروهی است که در این زمینه رسما کار خود را شروع کرد و ما نیز امیدواریم گروه آسیا و اقیانوس ‌آرام در اجلاس بعدی آیکان که در فروردین ماه سال 86 تشکیل خواهد شد، به تصویب آیکان رسیده و کار خود را آغاز کند.

او گفت: در این اجلاس دامنه‌ی Asia. رسما به امضای اعضای هیات مدیره‌ی ICANN رسید و قرار شد در سه مرحله ثبت Asia. آغاز شود؛ در مرحله‌ی اول اسامی ‌خاصی برای دولت‌های منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه با اعلام آن‌ها رزرو خواهد شد و یا این که دولت‌ها می‌توانند این اسامی ‌را برای خود ثبت کنند.

به گفته‌ی وی در مرحله‌ی دوم سازمان و ارگان‌هایی که حق ثبتی در این منطقه دارند، می‌توانند دامنه‌های مورد نظر خود را به ثبت برسانند و در مرحله‌ی سوم نیز ثبت دامنه‌ برای عموم آزاد خواهد شد.

شهشهانی ادامه داد: در این اجلاس قراردادهای دامنه‌های org ،.info،.biz. نیز تمدید شد و در اجلاس قبلی نیز قرارداد دامنه‌ی com. تمدید شده بود؛ همچنین قرار است مقررات جدیدی برای دامنه‌های عمومی‌ در آیکان تصویب شود که با اعتراضاتی مواجه شد؛ زیرا قوانین شدیدتری برای قراردادها در نظر گرفته شده است که برخی درخواست بررسی مجدد آن را دارند.

  • ۸۵/۰۹/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">