ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پهنای باند ایران 3 برابر قیمت جهانی

| دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۸۵، ۰۸:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

از آنجایی که قیمت تمام شده اینترنت پر سرعت بسیار بالاست ، این سرویس در شهرستان‌‏ها بازاری ندارد.

محمد حسن شانه ساز زاده ، مدیرعامل شاتل ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب، اظهار داشت: ارائه فضا و امکانات مخابراتی به شرکت‌‏های PAP از جمله معضلاتی است که این شرکت‌‏ها در شهر تهران و شهرهای بزرگ با آن دست به گریبان هستند.

وی، با بیان این که قیمت پهنای باند اینترنت در کشور ما 3 برابر متوسط جهانی است، تصریح کرد: هزینه انتقال بالا ، قیمت تمام شده را بسیار افزایش می‌‏دهد و به این ترتیب کاربران ایرانی قدرت خرید خطوط ADSL را نخواهند داشت.

شانه ساز زاده، با بیان این که شرکت‌‏های PAP میزان مورد تعهد خود را تاکنون نصب کرده‌‏اند اما مشتری برای فروش ندارند، یادآور شد: شرکت‌‏های مخابرات باید به PAP ها اجازه فعالیت دهند.

مدیر عامل شاتل ، گفت: مخابرات به شرکت‌‏های PAP به عنوان منبع درآمد نگاه می‌‏کند و با ارائه فاکتورهای متعدد ، هزینه‌‏های آن چنانی از این شرکت‌‏ها دریافت می‌‏کند.

وی ، افزود: نبود تقاضای اینترنت پر سرعت در کشور، عدم رشد PAP را به دنبال دارد و با شرایط موجود این شرکت‌‏ها نمی‌‏توانند به اهداف برنامه چهارم توسعه که همان نصب یک میلیون و 250 هزار پورت پر سرعت در کشور است دست یابند.

شانه ساز زاده، خاطرنشان کرد: مخابرات به 11 شرکت PAP به عنوان 11 کارمند چند میلیاردی نگاه می‌‏کند که باید تنها پول به دست بیاورند، اما هیچ گونه فضا و امکاناتی در اختیارشان قرار نمی‌‏دهد.

  • ۸۵/۰۷/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">