ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس جمهور قزاقستان تأکید کرد نسل جدید اینترنت 5G تا 2 سال دیگر باید در همه مناطق این کشور فراگیر شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان در مجمع بین‌المللی فناوری سالانه "پل دیجیتال 2023" گفت: طی پنج سال گذشته، این مجمع به بزرگترین پلتفرم در آسیای مرکزی برای بحث در مورد آخرین روندها و چشم اندازهای توسعه صنعت فناوری اطلاعات تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امسال این مجمع بیش از 20 هزار شرکت کننده، نمایندگان بیش از 300 شرکت فناوری اطلاعات، هیئت‌هایی از 30 کشور را گرد هم آورد. علاقه سنتی به این رویداد، موقعیت قوی قزاقستان را به عنوان قطب دیجیتال و فین‌تک پیشرو در فضای اوراسیا تأیید می‌کند.

توکایف خاطرنشان کرد: دیجیتالی شدن در کشور نه تنها با هدف بهبود یک صنعت یا حوزه، بلکه به منظور تحولات جدی در اقتصاد و زندگی عمومی به طور کلی است.

رئیس جمهور قزاقستان در ادامه دستور داد نسل جدید اینترنت 5G تا 2 سال دیگر در همه مناطق قزاقستان برقرار شود. از همین سو پوشش سلولی زودتر از موعد مقرر تکمیل شود. در عین حال کیفیت خدمات باید در بالاترین سطح باشد. همچنین مراکز داده در کشور برای توسعه دهندگان فناوری اطلاعات داخلی ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی یک داستان تخیلی نیست، بلکه یک واقعیت در حال ظهور است و ما باید آن را تسخیر کنیم. در طول 5 سال گذشته، انجمن پل دیجیتال به بزرگترین پلتفرم در آسیای مرکزی تبدیل شده است که در آن غول‌های تجاری دیجیتال گرد هم می‌آیند. قزاقستان در درجه اول یک هدف را دنبال می‌کند. هوش مصنوعی باید به کشور اجازه دهد تا یک جهش تکنولوژیکی و دیجیتالی به جلو داشته باشد.

در پایان این مجمع، وی از نمایشگاه به عنوان بخشی از انجمن فناوری بین‌المللی پل دیجیتال بازدید کرد و در آنجا با پروژه‌های نوآورانه در زمینه دیجیتالی‌سازی آشنا شد.

  • ۰۲/۰۷/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">