ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پول مجازی روی میز ستاد راهبری نقشه جامع علمی

| چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از بررسی پیشرفت اجرایی سند جامع توسعه هوافضا و سکه دیجیتالی (bitcoin) در نشست امروز سه شنبه این ستاد خبر داد.

به گزارش ایرنا، منصور کبگانیان در پایان نود و پنجمین جلسه شورای راهبری ستاد نقشه جامع علمی با بیان اینکه جلسه امروز دو دستور اصلی داشت گفت: طبق روال همیشگی گزارشی از علم و فناوری داشتیم و در آن وضعیت مستندات علمی کشور از سال 2012 تا سال 2016 در مقایسه با بعضی کشورهای جهان و منطقه بررسی شد.
وی ادامه داد: میانگین سرانه مقاله استناد شده 3.84 بود و رتبه ما در شاخص اچ ایندکس در سال 2016، 42 است؛ همچنین گزارشی از فناوری bitcoin/سکه دیجیتالی ارائه شد.
وی ادامه داد: این فناوری در مورد پول در فضای مجازی است و در حوزه اقتصادی در جهان در آینده مطرح است. در این گزارش ها وارد بررسی بیشتر نمی شویم و از گروه های کارشناسی می‌خواهیم به شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاعات و گزارش بیشتر بدهند.

*** بررسی پیشرفت اجرایی سند جامع هوافضا
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: دستور جلسه دوم گزارش پیشرفت اجرایی سند جامع هوا فضا را داشتیم که سند جامع توسعه هوافضای کشور با سه بخش مهم‌ است.
وی ادامه داد: یک بخش، بخش هوایی و هوانوردی است که قبلا گزارش این بخش ارائه شده و آماده‌ است ولی منتظر گزارش امروز بودیم.
کبگانیان تصریح کرد: بخش دیگر که در نوبت آماده شدن قرار دارد، گزارش بخش دفاعی هوافضاست و مسئولان در حال هماهنگی برای آماده شدن و در نوبت گذاشتن آن هستند.
به گفته وی بخشی که امروز در نودوپنجمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور بررسی شد بخش فضایی از گزارش هوافضاست که جایگاه خوب و‌مهمی را در ایران و جهان دارد.
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: این گزارش را منوچهر منطقی رییس مرکز ملی فضایی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه داد.
وی اضافه کرد: در تولید علم و فناوری مجموعه هواوفضا، مقالات و ارجاعات رتبه 15 را در جهان داریم. در این زمینه از کشورهای مهم جلوتر هستیم که در‌ گزارش چاپ می شود.
وی یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایفی را در سند توسعه جامع هوافضا تصویب کرده که گزارش امروز مربوط به همین موارد بود که شامل‌ تامین ماهواره های مخابراتی ملی، توسعه بومی ماهواره، توسعه خدمات موقعیت یابی با سامانه های جهانی، تامین ماهواره سنجشی ملی، توسعه بومی ماهواره سنجشی ملی 2 بود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش چهارم از وظایفی که در سند تکلیف شده ماهواره برها یا موشک های حامل ماهواره هستند.
وی گفت: بخش پنجم مراقبت های فضایی است که بسیاری از کاربردهای کشور را تامین می‌کند، بخش کاربردها در این حوزه بسیار متنوع است و از نقشه برداری شناخت معادن، هواشناسی بانکداری و...را در برمی گیرد و جایگاه اقتصادی مهمی را برای کشور دارد.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: مرکز ملی فضایی سیاستگذاری و هماهنگی این موارد را برعهده دارد ولی متولی اجرا برای هر بخش جداگانه است.
وی گفت: آخرین نکته که بودجه کمتری به آن تخصیص داده شده ولی هدف مهمی به شمار می آید، هدف 5-1 الف در اهداف کلان حوزه فضایی است که ارتباط بین قرآن و اطلاعات در مفاهیم اسلام با بحث فضا و جهان تحت عنوان شناخت عظمت و نظم حاکم بر جهان و پی بردن به قدرت خالق جهانیان است.
کبگانیان گفت: در این بخش منطقی گزارش داد در حوزه علمیه و دانشمندان علوم انسانی پروژه هایی تعریف کرده اند که قطعا نگرش ما را نسبت به فضا در مقایسه با دیگر کشورها متمایز می کند.
وی تصریح کرد: حاضران نگرانی هایی از بودجه کم و تخصیص های کمتر داشتند که عدد و رقم دقیق تری را برای جلسات بعد درخواست کردیم.

* گزارش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
وی همچنین در مورد سند تحول بنیادین آموزس و پروش نیز گفت: نقد ما به سند 2030 تنها متوجه آموزش و پرورش نیست و آموزش عالی را هم دربرمی گیرد.
کبگانیان گفت: اسناد آمایش آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را در این خصوص پیگیری می‌کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">