ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پژوهشگاه ICT یا فضای مجازی؟

| شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه فضای مجازی که اولی زیرمجموعه شورای عالی فضای مجازی و دومی زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، در سایت خود تاریخچه و شرح کار تقریبا یکسانی را آورده‌اند.

چهاردهم شهریور ماه بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره‌ی چهار ساله منصوب کردند. ایشان در این حکم، ضمن تأکید بر مفاد حکم اولیه تشکیل شورا و پیوست آن، 10محور مهم از وظایف و مأموریت‌های شورای عالی فضای مجازی را ابلاغ کرده و ضروری دانستند که مورد اهتمام و توجه جدی رئیس و اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی قرار گیرند. اولین محور عبارت بود از «انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا هستند، به‌منظور تحکیم جایگاه فراقوه‌ای و موقعیت محوری و کانونی شورای عالی و نیز انتقال وظایف آن شوراها به شورای عالی فضای مجازی».

حال با گذشت بیش از یکماه از ابلاغ این سیاستها و تأکید معظم له بر اهتمام جدی مسئولین، هنوز شاهد حرکت جدی و اهتمام ویژه در این خصوص نیستیم. در حالیکه قرار بود روز یکشنبه ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی شود، به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضای کمیسیون، تصمیم گیری قطعی برای این موضوع به دو هفته آینده و بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی موکول شد. با توجه به سرعت رشد فناوری و اهمیت موضوع فضای مجازی تصمیمات سریع و حساب شده می تواند جلوی بسیاری از آسیبهای این حوزه را بگیرد. آسیبهای فراوانی که ناشی از عدم وحدت رویه و عدم اجرائی کردن سیاستهای کلان در حوزه فضای مجازی است.
به گزارش تسنیم یکی از مهمترین مصادیق این موازی کاری وجود دو پژوهشگاه با حدود وظایف شبیه به هم است. پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه فضای مجازی که اولی زیرمجموعه شورای عالی فضای مجازی و دومی زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد. جالبتر اینکه که هر دوی این پژوهشگاه ها در وبسایت خود تاریخچه یکسانی را آورده اند.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">