ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیامک‌های مزاحم مثل قارچ رشد می‌کنند

| جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۶:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فروش اطلاعات کاربران جهت استفاده در پیامک های تبلیغاتی از سوی برخی دفاتر خدمات الکترونیک شهری گفت: پیامک های تبلیغاتی مزاحم برای من هم آزار دهنده است و باید این بخش با تدوین مقررات ساماندهی شود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران افزود: هنگامی که افراد برای دریافت خدماتی همچون پروانه و یا مجوز به مجموعه های خدماتی در شهر مراجعه می‌کنند، این دفاتر شماره افراد را گرفته و سپس بانک اطلاعاتی را به مرکزهای تبلیغاتی می‌فروشند.
وی به کارآمدی سامانه 195 اشاره کرد و ادامه داد: سامانه مذکور با تبلیغات مزاحمی که مردم گزارش می‌دهند، برخورد کرده و حتی مسدود می شوند اما باز می بینیم که مثل قارچ رشد می کنند.
آذری جهرمی بازار تبلیغات را 3 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بحث پیامک های مزاحم بحثی جدی است، یعنی برای خود من هم آزاردهنده است.
عضو هیات دولت همچنین یادآور شد: متاسفانه شبکه‌های اجتماعی به فضای تبلیغاتی تبدیل شده اند که البته آسیب‌های زیادی هم در این زمینه ایجاد شده است. به طوری که شاهدیم حتی در قالب این فضاها، مسائل غیراخلاقی نیز منتقل می‌شود.
وی ادامه داد: برآورد ما این است که سه هزار میلیارد تومان هزینه تبلیغ در فضای مجازی صرف می‌شود که باید برای آن کانال درست کنیم و این کار را هم انجام داده‌ایم .
آذری جهرمی در ادامه از تدوین پیش نویس اعتبار 500 میلیارد تومانی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا خبر داد و گفت: فعالیت شبکه های پیام رسان داخلی به شکل قابل قبولی بهبود یافته است و در حال ادامه فعالیت هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">