ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به تازگی نسخه‌ای آزمایشی از برنامه پیام رسان رمزگذاری شده Signal برای رایانه‌های رومیزی عرضه شده که با مرورگر کروم گوگل سازگار است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، این برنامه که قبلا برای تلفن های همراه عرضه شده بود، به تازگی به روز شده تا با رایانه های شخصی هم سازگار شود.

با استفاده از این برنامه، تبادل پیام به طور رمزگذاری شده میان رایانه ها، و رایانه ها با گوشی های آندرویدی ممکن شده و دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران غیرممکن می شود.

برنامه سیگنال توسط شرکت Open Whisper Systems طراحی شده که قبلا هم دو برنامه Redphone  و  TextSecure را برای مکالمه و گپ زدن ایمن و رمزگذاری شده عرضه کرده بود. امکانات این برنامه های آندرویدی هم اکنون به برنامه سیگنال اضافه شده اند.

نسخه رومیزی برنامه سیگنال فعلا قادر به همگام سازی داده های رد وبدل شده با گوشی های آیفون نیست. البته قرار است قابلیت هم گام شدن با سیستم عامل iOS در آینده نزدیک به برنامه سیگنال اضافه شود.

استفاده از برنامه سیگنال رایگان است و گفته می شود ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا ایمن بودن برنامه مذکور را تایید کرده است. نسخه همراه سیگنال هم که با آندروید و iOS سازگار است مکالمه و گپ و ارسال عکس را به صورت رمزگذاری شده امکان پذیر می کند.

  • ۹۴/۰۹/۱۳

ادوارد اسنودن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">