ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیام روز جهانی جامعه اطلاعات

| سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۴:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

حمدون توره" دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات (‪ (ITU‬از سازمان‌های بین‌المللی، انجمن‌های غیردولتی وسیاستگذاران ملی دعوت کردکودکان‌و نوجوانان جهان را در دستیابی به فناوری ارتباطات و اطلاعات (‪ (ICT‬یاری کنند.

وی در پیامی به مناسبت ‪ ۲۷‬اردیبهشت روز جهانی جامعه اطلاعاتی که شعار امسال آن "برقراری ارتباطات جوانان و فرصت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات" است، گفت: مساعدت در یادگیری، به‌اشتراک گذاردن اطلاعات و دانش، توسعه سلامت و تغذیه و ارتباط آن‌ها با کودکان و جوانان سایر کشورها ضروری است.

به‌گزارش روزسه‌شنبه‌خبرنگار ایرنا ، در پیام دبیر کل اتحادیه بین‌المللی مخابرات، آمده است: راهکار کلیدی در رسیدن به اهداف توسعه‌ای جوامع بشری ، سرمایه‌گذاری بر روی نسل آینده به‌ویژه از طریق دسترسی به ارتباطات در میان کودکان امروزی و ارتقای قابلیت‌های آنهاست.

حمدون توره تاکید کرد "درعصر اطلاعات و ارتباطات، وابستگی افراد جامعه به فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (‪ ،(ICT‬در انتخاب روش زندگی آن‌ها موثر است".

"در این دنیای به هم‌پیوسته، جوانان نه تنها به‌عنوان بهره‌وران شبکه‌های ارتباطی بلکه اغلب به‌عنوان نیروی محرکه آخرین ابتکارات وابداعات در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند."

وی ایجاد فرصت‌های استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات را برای کودکان‌ونوجوانان، بویژه برای افرادی که ازدستیابی به فناوری‌های دیجیتالی در حال رشد، محروم هستند، وظیفه همه دانست.

حمدون توره ، ارتباطات و فناوری اطلاعات را ابزاری نیرومند برای قدرت بخشیدن به کودکان و دیگر گروه‌های آسیب پذیر از طریق ارتقای اطلاعات آن‌ها ذکرکردو گفت که‌امسال درفعالیت‌های توسعه اتحادیه بین‌المللی مخابرات بیشتر به معضلات جوانان پرداخته شده تا فرصت‌های بیشتر و قدرت انتخاب بهتری برای آینده این قشر فراهم شود.

  • ۸۶/۰۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">