ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیروزی ترامپ، شکست شبکه‌ها

| شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

شبنم کهن چی - «مردم آمریکا برای خواندن محتوای شبکه های اجتماعی دونالد ترامپ باید هزاران سال زمان صرف کنند». این آماری است که برخی شرکت های آماری مانند سوشیال فلو اعلام کرده اند. با پیروزی ترامپ به نظر می رسد بخشی از مردم آمریکا برای خواندن و دانستن عقاید و سیاست های ترامپ زمان کمتری صرف کرده اند و وی را برای چهار سال آینده به عنوان رییس جمهور انتخاب کرده اند. در تعیین سرنوشت آمریکا طی چهار سال آینده سه شبکه اجتماعی اسنپ چت، توییتر و فیس بوک سرنوشت ساز بودند اما به نظر می رسد پ یش بینی شبکه های اجتماعی وارونه شد. چون هیچ چیز مطابق پیش بینی ها بر اساس رسانه های اجتماعی پیش نرفت و در میان بهت بسیاری از مردم آمریکا، دونالد ترامپ برنده رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری شد. شاید همانطور که پاول دورف، موسس تلگرام می گوید «دیگر نباید به رسانه های اجتماعی آمریکایی اعتماد کرد». این مساله ای است که بسیاری از تحلیل گران رسانه های اجتماعی به آن اشاره کرده اند و آنچه این رسانه ها تولید می کنند را حباب های اطلاعاتی دانسته اند که می تواند فریبنده باشد اما واقعیت نیست. شبکه های اجتماعی که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا آنها را محور رقابت های خود انتخاب کرده بودند حالا بستر اعتراضات جهانی به همین انتخابات است.
گزارش های منتشر شده نشان می دهد در دوران تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 50میلیون از توییت های از هر دو جناح درباره روابط خارجی بود، 29میلیون توییت در زمینه تروریسم و 25میلیون هم درباره اقتصاد امریکا، 19میلیون درباره قوانین مربوط به اسلحه و 18میلیون نیز درباره امنیت سایبری بوده است. همچنین فیس بوک در 18ماه گذشته بیش از 5میلیون پست درباره سیاست امریکا منتشر کرده است. اما نتیجه چه بود؟ 
نتیجه چهل و پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تاریخ ساز شد. محور تبلیغات و اطلاع رسانی کاندیداهای این دور از انتخابات که هفته گذشته برگزار شد، رسانه های اجتماعی بود. پیروزی ترامپ، اعتراضات جهانی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت. برخی کاربران با تغییر عکس پروفایل خود به یک صفحه سیاه، اعتراض و ناراحتی خود را نسبت به این پیروزی نشان دادند. آنها دلیل تغییر عکس پروفایل خود را با هشتگ
 # Twitterblackout منتشر می کردند؛ نگرانی برای زنان، مهاجران، مسلمانان و سیاهپوستان. برخی دیگر برای نشان دادن شومی چنین روزی در آمریکا و دنیا به تاریخ استناد کردند؛ 11 سپتامبر 11/9 را در کنار 9 نوامبر 9/11 قرار دادند و این دو رویداد را فاجعه ای همسان دانستند. البته این کار باعث شد برخی دیگر به احترام کشته شدگان حادثه یازدهم سپتامبر از کاربران بخواهند از چنین مقایسه ای دست بردارند. برخی از کاربران نیز به سالگرد خراب کردن دیوار برلین اشاره کردند و گفتند در سالروز خراب کردن دیوار برلین، آمریکا دیواری بلند بنا کرد.


 واکنش آمریکایی ها
بهت، نگرانی و وحشت در مقابل هیجان و شادی. بسیاری از آمریکایی ها با شنیدن خبر پیروزی ترامپ در بهت و نگرانی فرو رفتند. آنها بلافاصله شروع به فعالیت در شبکه های اجتماعی با هشتگ #hesnotmypresiden او رییس جمهور من نیست و هشتگ #cancele2016 که به معنای کنسل کردن نتیجه انتخابات سال 2016 است کردند. طی مدت کوتاهی در کنار هشتگ #Trump این دو هشتگ ترند شدند و در رتبه سوم و پنجم قرار گرفتند. همراه با اعتراض مجازی، مردم آمریکا به خیابان ها ریختند و تظاهرات اعتراض آمیز خود را نشان دادند که هنوز هم ادامه دارد. برخی از کاربران که طرفدار کلینتون بودند هشتگ #Imwithher را داغ کردند که نشان می داد با وجودی که کلینتون برنده نشده کاربران همچنان طرفدار او هستند. هنگامی که خبرها نشان داد کلینتون بیشترین آرای مردمی را به خود اختصاص داده کاربران آمریکایی #stillwithher را داغ کردند. بسیاری از کاربران مضمون مشترکی در توییت های خود داشتند: آمریکا به عقب برگشت.


 واکنش اعراب
واکنش اعراب به پیروزی ترامپ باعث شد هشتگ های #ترامپ و جهان بعد از ترامپ تبدیل به داغ ترین هشتگ های توییتر شود. آنها نگرانی و ترس خود را از سیاست های آینده آمریکا در سایه ریاست جمهوری دونالد ترامپ در توییتر نشان دادند. بیشتر آنها نگران تبعیض نژادی، روابط عربستان و آمریکا و وضعیت زندگی شان بودند.


 واکنش کانادایی ها
مردم کانادا با اعلام نتایج انتخابات آمریکا بهت زده شدند. آنها در شبکه های اجتماعی ناراحتی خود را از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همراه با جملاتی مانند «آه آمریکا» و «افتخار می کنم در کانادا هستم» نشان دادند. کانادایی هایی که در آمریکا زندگی می کنند نیز با هشتگ کردن جمله «من به خانه می آیم» نگرانی و ناامیدی خود را از آینده شان در این کشور نشان دادند. اما آنچه نظر مردم سراسر جهان را به خود جلب کرد، افزایش درخواست مهاجرت به کانادا بود. ایندیپندنت شب پیروزی ترامپ خبر داد مراجعه کاربران آمریکایی به سایت مهاجرت رسمی به کانادا به حدی بوده است، که باعث از کار افتادن آن شده است.


 واکنش آفریقایی ها
کاربران سیاه پوست آفریقایی – چه آنها که در آمریکا هستند چه آنها که در سرزمین خودشان هستند - نیز بعد از پیروز اعلام شدن ترامپ نگرانی و ناراحتی خود را در شبکه های اجتماعی نشان دادند. نخستین حرکت اعتراض آمیز را برنده جایزه نوبل دانشجویان در رشته نمایشنامه نویسی و شعر نشان داد. او در توییتر خود از پاره کردن کارت سبز اقامت در آمریکا به عنوان اعتراض به انتخاب ترامپ توییت کرده است. بسیاری از آفریقایی ها نیز در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند که به کشور خود بازمی گردند. مجری معروف تلویزیونی که برنامه های کمدی اجرا می کند در برنامه خود جمله ای گفت که بسیاری از کاربران بارها آن را به اشتراک گذاشتند: «آمریکا؛ 5 قدم به جلو، 10 قدم به عقب».
در کنار کاربران آمریکایی، کانادایی و آفریقایی، بسیاری از کاربران از کشورهای سراسر دنیا از جمله کره و ایران نیز نگرانی خود را از آینده آمریکا و مناسبات کشورشان با این کشور نشان دادند.


 واکنش مسلمانان و سیاهپوستانی آمریکایی
مسلمانان آمریکایی نگران آینده خود در کشوری که ترامپ رییس جمهورش است هستند. آنها پس از پیروزی ترامپ، وحشت و نگرانی خود را در شبکه های اجتماعی بروز دادند. صدها توییت از سوی مسلمانان آمریکایی و مسلمانانی که خانواده شان در آمریکا زندگی می کنند ارسال شده که نشان دهنده نگرانی شان از وضعیت زندگی و آینده است. آنها از دولت و مردم می خواهند مسلمانان را آزار ندهند. این نگران به دل سیاه پوستان نیز راه یافته و آنها به شدت نگران تبعیض نژادی و تبعات آن هستند.

 

 واکنش کاربران ایرانی
در کنار کاربرانی که طی چند ماه گذشته به صورت جدی دنبال کننده اخبار انتخاباتی بودند و با اعلام نتایج نگرانی خود را از سیاست های آمریکا در مورد خاورمیانه و ایران ابراز می کنند، کاربران دیگری هم بودند که مانند همیشه در صفحات اینستاگرام دونالد ترامپ، دخترانش، همسرش و هیلاری کلینتون با طنازی خاص خود هزاران کامنت منتشر کرده اند. 

 

 واکنش مقامات ایرانی
حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رییس جمهور @DrAboutalebi پس از سخنرانی پیروزی ترامپ توییت کرد: «تصویری که ترامپ درسخنرانی اعلام پیروزی به عنوان رییس جمهور از خودنشان می داد، با تصویر او در دوران انتخابات متفاوت بود؛ این نکته ای قابل توجه است».
حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور @hesamodin1 نیز با ارسال چند توییت گفت: اگرچه شناخت پویایی های سیاست و جامعه در امریکا دشوار است، اما حتما بهتر از آن است که فقط به امریکا فحاشی کنیم و در مواقع حساس غافلگیر شویم. بازخوانی تحلیل رهبری انقلاب در مورد راز موفقیت ترامپ برای تحلیلگران پرمدعا و پرخطا بسیار آموزنده خواهد بود. آشنا در صفحه فیس بوک خویش نیز نوشته: ترامپ در نطق پیروزی خود مثبت و متفاوت صحبت کرد. پیام او مثل همه روسای جمهور امریکا در لحظه پیروزی وحدت بخش بود. ترامپ سعی کرد به طور توامان از قطب بندی های داخلی و جهانی عبور کند. 
محمد سبزعلی پور، رییس مرکز تجارت جهانی ایران @Sabzalipour نیز پس از پیروزی ترامپ توییت کرد: «انتخاب ترامپ اثر منفی بر اقتصاد ایران در کوتاه مدت دارد اجرای JCPOA دشوار خواهد بود».
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران ‏
@DrSaeedJalili نیز طی ارسال توییتی گفت: «باید جلوی «کنسرت ما نمی توانیم» را گرفت؛ چه کلینتون آن را رهبری کند چه ترامپ با ترامپتش به آن هیجان بدهد!».
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ‏@ir_rezaee نیز همراه با بالا گرفتن اعتراضات مردم آمریکا توییت کرد: «خوب است برخی به جای همراهی با دولت های آمریکا با مردم آمریکا هم صدا شوند».
عزت الله ضرغامی، رییس سابق صدا و سیمای @Zarghami_ez نیز با پیروزی ترامپ در صفحه توییترش نوشت: «اشتباه راهبردی اوباما و حزب دموکرات، عکس گرفتن زیادی با “برجام” بود. آنان از مشکلات و نارضایتی مردم غافل شدند! ترامپ می گوید که آمریکا دیگر منزوی نخواهد بود! با هیچ کشوری مناقشه نخواهد کرد، زخم های خود را التیام می دهد و خرابی ها را جبران می کند! آمریکای مدعی نظم نوین جهانی، امروز باید بی نظمی و خرابی های داخلی اش را سروسامان دهد. بسیاری از مردم آمریکا، از هر دو حزب علیرغم نفرت از شخصیت ترامپ، به او رأی دادند تا چیز دیگری را ثابت کنند. افتضاحات رفتاری و اخلاقی ترامپ به ویژه در مورد زنان هم نتوانست از خشم مردم، در مقابل حاکمیت آمریکایی که در رأی به او آشکار می شد جلوگیری کند». 
ضرغامی در نخستین واکنش توییتری خود بعد از پیروزی ترامپ عکسی از ترامپ با عنوان «یک مشت پر عقاب» ضمیمه توییت خود کرد و نوشت: «دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا شد! مردم آمریکا به ضرورت ساختارشکنی در حاکمیت یک درصدی رأی دادند!». 
مصطفى کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس@kavakebian نیز در صفحه توییتر خود نوشت: «بین هیلارى کلینتون و ترامپ وقتى مقابل منافع ملى ما باشد هیچ فرقى وجود ندارد. ترامپ جایى گفته برجام را پاره میکنم. بنده خطاب به وى میگویم این توانایى را ندارید. ما امضاى اوباما را به عنوان امضاى دولت امریکا می شناسیم».


 واکنش رهبران جهان 
بسیاری از رهبران جهان نخستین واکنش های خود را نسبت به انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا در توییتر نشان دادند. 


 مکزیک
انریکه پنیا نیتو، رییس جمهور مکزیک @EPN بعد از اعلام نتایج انتخابات ضمن تبریک به ترامپ خواهان ادامه روابط دو جانبه شد و در توییتر نوشت: «مکزیک و آمریکا دوست، شریک و متحدانی هستند که باید به تلاش برای رقابت و توسعه شمال آمریکا ادامه دهند. مطمئنم آمریکا و مکزیک به روابط خود که از سر همکاری و احترام متقابل است ادامه می دهند».


 افغانستان
حامد کرزای، رییس جمهور سابق افغانستان @KarzaiH  نیز به صورت توییتری به ترامپ تبریک گفت و و برای او آرزوی موفقیت کرد. او نوشت: «با احترام به مردم آمریکا، به رییس جمهور منتخب تبریک می گویم و برای وی آرزوی موفقیت می کنم».


 رواندا
پل کاگامه، رییس جمهور روآندا @PaulKagame نیز در توییترش اعلام کرد به دنبال برقراری رابطه خوب با دولت جدید آمریکاست و خطاب به ترامپ گفت: «پیروزی خوبی به دست آوردید».


 اسراییل
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل @netanyahu نیز در صفحه توییتر خود با انتشار پیامی همراه با عکسی که وی را در حال دست دادن با ترامپ نشان می دهد به ترامپ تبریک گفت. نتانیاهو در توییت خود نوشت: «من مشتاقانه در انتظار همکاری با رییس جمهور منتخب برای پیشبرد امنیت، ثبات و صلح در منطقه مان هستم».

 

 آلمان
بعد از تبریک آنجلا مرکل صدراعظم آلمان، هایکو ماس، وزیر دادگستری این کشور @HeikoMaas توییت کرد: «جهان به پایان نخواهد رسید اما همه چیز دیوانه تر خواهد شد».


 اتحادیه اروپا
رییس اتحادیه اروپا دونالد تاسک @eucopresident طی ارسال توییتی نامه ای از سوی این اتحادیه حاوی پیام تبریک به ترامپ برای پیشی گرفتن از رقیبش را منتشر کرد. در این نامه از ترامپ برای حضور در نشست اتحادیه اروپا برای مذاکره درباره ادامه روابط اتحادیه اروپا و آمریکا طی چهار سال آینده دعوت شده است.


 فرانسه
رهبر حزب جبهه ملی راست افراطی، مارین لوپن @MLP_officiel نیز پس از پیروزی ترامپ در انتخابات توییت کرد: «تبریک به رییس جمهور جدید آمریکا، دونالد ترامپ و مردم آمریکا برای آزادی!».
فرانسوا اولاندا، رییس جمهور فرانسه نیز طی یک سخنرانی پیشی گرفتن ترامپ را نشانه آغاز یک دوره عدم قطعیت دانست. بخش هایی از سخنرانی اولاندا در صفحه توییتر وی @fhollande نیز منتشر شد.


 انگلیس
ترزا مای، نخست وزیر انگلیس، نیز در صفحه فیس بوک خود بیانه ای منتشر کرد و لینک آن را روی صفحه رسمی توییترش @theresa_may نیز به اشتراک گذاشت. وی ضمن تبریک به ترامپ نوشته: «ما شرکای قوی و نزدیکی در تجارت، امنیت و دفاع باقی خواهیم ماند».
نایجل فراگ، عضو پارلمان انگلیس @Nigel_Farage نیز در صفحه توییتر خود با انتشار فیلمی که او را در کنار ترامپ نشان می دهد نوشت: «من پیش پای شما لنگ انداختم! با تبریکات فراوان. شما در این مبارزه شجاعانه مبارزه کردید».


 اسکاتلند
نیکولا ماهیان خاویاری، نخست وزیر اسکاتلند نیز با انتشار بیانه ای ضمن اشاره به اینکه نتیجه انتخابات آمریکا برای او امیدوار کننده نیز نیست اعلام کرد: «این حکم مردم آمریکاست و ما باید به آن احترام بگذاریم». وی در صفحه رسمی توییتر خود @NicolaSturgeon نوشت: «در میان تمام انتقادات، من می خواهم بسیار ساده به عنوان یک زن: هیلاری کلینتون از شما متشکرم، نامزدی ریاست جمهورری شما نقطه عطفی برای زنان بود». وی خطاب به ترامپ هم توییتی منتشر کرد: «روابط آمریکا و اسکاتلند در زمینه فرهنگ و کسب و کار عمیق و دیرینه است و همیشه پایدار خواهند ماند».


 استرالیا
مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا  @TurnbullMalcolmبعد از پیروزی ترامپ در انتخابات در توییتر خود اظهار امیدواری کرد بتوان که رابطه خوبی با آمریکا برقرار کرد. 


 هند
نارندرا مودی، صدراعظم هند @narendramodi خطاب به ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: « ما قدردان شما هستیم که طی مبارزات انتخاباتی خود دست دوستی به سمت هند دراز کردید».


 سنگاپور
لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور @leehsienloong در توییتر و فیس بوک خود پیروزی ترامپ را تبریک گفت. وی در صفحه توییترش خطاب به ترامپ نوشت: « ما برای حفظ همکاری با آمریکا تلاش می کنیم». 
او در صفحه فیس بوک خود انتخاب ترامپ را نشانه شکافی تلخ بین مردم آمریکا دانست و گفت: «بسیاری نتیجه انتخابات را جشن می گیرند در حالی که بسیاری دیگر شگفت زده و ناامیدند».


 عربستان
ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی که قبلا با انتشار یک توییت ترامپ را مایه ننگ آمریکا دانسته بود پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، توییت خود را پاک کرد. ولید بن طلال در توییت پاک شده نوشته بود: «تو مایه ننگ حزب جمهوری خواه بلکه مایه ننگ کل آمریکا هستی. از مبارزات انتخابات ریاست جمهوری کنار برو زیرا هرگز به کاخ سفید راه پیدا نمی کنی». اما بعد از پیروزی ترامپ طلال توییت کرد: «به هر اندازه که ما با هم مشکل و اختلاف داشته باشیم، آمریکا حرف خود را زد (ترامپ را انتخاب کرد) این پیروزی را تبریک می گویم و به مناسبت این موفقیت آرزوی موفقیت برای شما در دوره ریاست جمهوری تان می کنم». 


 واکنش میلیاردرها و مدیران کمپانی های بزرگ
بسیاری از میلیاردها در جریان انتخابات حامی کلینتون بودند و برای کمپین انتخاباتی وی نیز هزینه های کلانی پرداختند. واکنش آنها پس از پیروزی ترامپ حاکی از نگرانی بود اما اغلب آنها مردم را به وحدت فراخواندند. 
مارک کوبان، میلیاردر کارآفرین @mcuban پس از پیروزی ترامپ توییت کرد: «همه ما باید به رییس جمهور منتخب فرصت دهیم. حمایت خوب  است. هیچ کس بزرگتر از همه ما نیست». 
مدیرعامل و موسس شرکت نرم افزاری Salesforce ، مارک بنیوف @Benioff نیز به ترامپ تبریک گفت و نوشت: « این چیزی است که آمریکای بزرگ و دموکراسی خواسته. اکنون زمان گرد هم آمدن به عنوان یک کشور است».
بنیانگذار AOL، استیو مورد @SteveCase نیز در توییتر خود به نامه ای که پیش از این برای رییس جمهور برنده نوشته اشاره کرد و گفت «این فقط یک ایده بود». وی ماه مه به گمان اینکه کلینتون برنده کارزار انتخابات است، خطاب به وی به نامه ای نوشته بود. در این نامه به انقلاب های کشاورزی و صنعتی اشاره کرده و نوشته بود اکنون انقلاب سوم یعنی انقلاب فناوری است و ما کارآفرینان، رهبران این انقلاب هستیم به همین دلیل خانه ما خانه اقتصاد نوآورانه در جهان است.

استیو مورد گفته: «اکنون ما در آغاز راه یک نظم جدید اقتصادی هستیم که من آن را موج سوم اینترنت می خوانم». وی از تغییر و نقش فناوری در مسایل مربوط به انرژی، حمل و نقل و مواد غذایی نوشته و اعلام کرده بود «بسیاری از شرکت های قدیمی آمریکا ممکن است در این موج سرنگون شوند و بنابراین ما نیاز به راهکارهای جدیدی برای پیشرفت هستیم. رییس جمهور بعدی باید سیستم جذب مهاجر را تغییر دهد چرا که ما به جذب و حفظ نوآوران با استعداد از سراسر جهان نیاز داریم، اصلاح قوانین اوراق بهادار برای افزایش دسترسی به سرمایه جهت اینکه هر کس بتواند ایده خود را عملی کند و نوسازی شبکه امنیت اجتماعی و مشاغل نیز اهمیت دارد». به گفته مورد موج اول ساخت و ساز خود این اینترنت بود که شرکت هایی مانند AOL و  AT&T و سیسکو در آن کمک کرد تا پایه های آنلاین جهان شکل بگیرد. بعد شرکت هایی مانند گوگل، فیس بوک و توییتر رهبر موج دوم اینترنت شدند که در مورد ساخت برنامه ها و قابلیت تلفن همراه در استفاده از اینترنت تلاش کردند. حالا من به موج سوم و آینده کارآفرینی خوش بین هستم.
ریچارد برانسون @richardbranson که میلیاردر محبوب و مرد ماجراجوی اقیانوس ها لقب گرفته پیش از این برنده شدن ترامپ را یک فاجعه خوانده بود. وی بعد از اعلام نتایج توییت کرد: «متاسف است اما مجبور به قبول نتیجه انتخابات است». 
کریس ساکا سرمایه گذار و میلیاردر ضمن تبریک به ترامپ از نفرت پراکنی بعد از انتحابات جلوگیری شود، توییت کرد.مدیرعامل شرکت استارباکس، هوارد شولتز نیز روی سایت خود بیانیه ای منتشر کرده و در آن نوشت از نتیجه انتخابات حیرت زده است اما به عنوان یک آمریکایی باید به روند دموکراتیک احترام گذاشت.
راس واینر، بنیان گذار نوشیدنی انرژی زای راک استار نیز پس از پیروزی ترامپ به فوربس ایمیل زد. وی نوشته نتیجه انتخابات شگفت انگیر است. آمریکا یک رهبر قوی می خواست رهبری برای مرزها، مهاجرت و محافظت از آمریکا. این انتخاب شگفت انگیز است. 
پیتر تیب از کارآفرینان موفق که یکی از موسسین پی پال و از نخستین سرمایه گذاران فیس بوک است نیز به عنوان یکی از افراد برجسته دره سیلیکون در بیانه ای از سوی سخنگوی خود به فوربس گفته: به ترامپ تبریک می گویم او کار دشواری پیش رو دارد از زمان گذشته مشکلاتی برای کشور ما تا امروز رسیده که نیاز به دست در دست هم بودن برای حل آنها داریم.
زوکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل فیس بوک نیز در نخستین واکنش به انتخابات ریاست جمهوری صبح روز بعد از اعلام نتایج در صفحه خود عکسی از خود و دخترش را منتشر کرد و نوشت: «شب گذشته نخستین انتخابات زندگی فرزندم مکس بود. مهم تر از هر کاری ایجاد جهانی بهتر برای کودکان است که مهم ترین مسایلی که باید در آن مورد توجه قرار گیرد درمان بیماری ها، بهبود آموزش و پرورش و ترویج فرصت های برابر است. برای این کار ما باید به صورت طولانی مدت با هم همکاری کنیم چرا که یافتن راهکارها ممکن است بیش از چند دهه به طول بینجامد. توییت بنیانگذار Spotify یکی از توییت هایی بود که از سوی بسیاری از مدیران شرکت های مختلف بازنشر شد.

وی پس از پیروزی ترامپ در صفحه توییترش @eldsjal جمله ای از مارتین لوترکینگ را نقل کرد: ما باید بپذیریم شکست موقت است و امیدهای مان همیشگی است.
امید کردستانی، مدیر اجرایی توییتر @omidkordestani نیز در صفحه خود جمله ای از شلزینگر به این مضمون منتشر کرد: 
“دموکراسی آمریکایی، معمولا تا نزدیکی آتش می رود و دست و پایش تاول می زند. ولی به سلامت از مهلکه می گریزد و همین قوی ترش می کند."
ساتیا نادلا، مدیرعامل کمپانی مایکروسافت نیز با انتشار بیانیه ای در وبلاگ مایکروسافت لینک آن را روی توییترش satyanadella@ منتشر کرد. وی در توییتر ضمن تبریک به ترامپ نوشت مشتاقانه در انتظار همکاری هستیم. وی اعلام کرد مایکروسافت در عمل به ماموریت ها و حفظ ارزش هایش ثابت قدم است. سپس به پست وبلاگی مایکروسافت که براد اسمیت آن را نوشته لینک داد. در این پست تحت عنوان حرکت به پیش با هم: افکار ما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به چند مساله اساسی از جمله نگرانی مایکروسافت از وضعیت ایجاد مشاغل، نیاز به نوآوری برای ترویج اقتصادی فراگیر، سرمایه گذاری در زیرساخت ها و محافظت از حریم خصوصی و امنیت اشاره شده است.

پاول دروف، بنیانگذار تلگرام @durov  اما بیش از دیگران بر غیر قابل اعتماد بودن رسانه های اجتماعی آمریکایی تاکید کرد. جف واینر، مدیرعامل لینکدین نیز مطلبی در لینکدین منتشر و به توییتر @jeffweiner خود لینک کرد که در آن تاکید کرده باورهای سیاسی هیچ جایی در لینکدین ندارند. وی اعلام کرده به عنوان یک شرکت متعهد به ایجاد فرصت های اقتصادی برای هر عضو از نیروهای کار جهانی است و از گفت وگوی سازنده که به ایجاد شغل و سرمایه گذاری منجر شود استقبال می کند. وی در اصل نامه ای برای اعضای تیمش نوشته بود را در لینکدین منتشر کرد. واینر در نامه به اعضای تیمش تاکید کرده که بدون توجه به گرایشات سیاسی، نژادی، مذهب، جنسیت، کشور یا عقیده...ما با یکدیگر با احترام، محبت و بالاتر از هر چیز با حمایت کنار یکدیگر خواهیم بود. هیچ انتخاباتی نمی تواند این را تغییر دهد.


 توییتر تاریخ ساز
ابزارهای مختلفی که برای آمارگیری از توییت ها با موضوعات خاص طراحی شده نشان می دهد با اعلام پیروزی رسمی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از 75 میلیون توییت منتشر شده که در مقایسه با 31 میلیون توییت روز انتخابات 2012 رکوردی تاریخی محسوب می شود.
جک دورسی در حالی که روزهای سختی برای سرپا نگه داشتن کمپانی اش را پشت سر می گذارد در عین حال شبکه اجتماعی اش یکی از تاثیرگذارترین شبکه های اجتماعی در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. سهام شرکت توییتر پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افزایش پیدا کرد. بنابراین جالب است بدانیم واکنش جک دورسی به پیروزی ترامپ چه بوده. جک دورسی با مکث یک روزه پس از پیروزی ترامپ در صفحه توییترش بر مساوی بودن مردم، صداقت و دنبال کردن منافع مشترک تاکید کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">