ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت راه رفع معضل سرعت و کیفیت اینترنت در کشور را نظارت بیشتر سازمان تنظیم مقررات(رگولاتوری) بر کار شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت عنوان کرد.

ˈمهدی خداییˈ با اشاره به اینکه، میزان پهنای باند و ظرفیت شبکه زیرساخت در حال حاضر بالا است، افزود: این شرکت قادر به تامین ظرفیت مورد تقاضای تمام شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت به هر میزان است.

وی افزود: در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم، ظرفیت اینترنت کشور73 گیگا بایت بر ثانیه بود که با 10 گیگا بایت افزایش، هم اکنون به 83 گیگا بایت رسیده و در آینده نزدیک نیز به 110 گیگا بایت خواهد رسید.

خدایی تاکید کرد: در زمینه تامین پهنای باند هیچ محدودیتی در شرکت زیر ساخت وجود ندارد و این شرکت قادر به تامین نیاز شرکت های توزیع کننده اینترنت است.

وی افزود: دلیل نارضایتی کاربران اینترنت از سرعت و کیفیت اینترنت به شرکت زیر ساخت مربوط نمی شود و چنانچه نظارت مناسبی بر عملکرد شرکت های ارایه دهنده اینترنت انجام شود، این مشکل قابل رفع است.

خدایی گفت: اگر بر کار توزیع کنندگان و ارایه دهندگان خدمات اینترنت نظارت شود و این شرکت ها برابر موافقت نامه هایی که با سازمان تنظیم مقررات دارند عمل کنند و موافقت نامه های معروف به SLA را به درستی اجرا کنند، بخش عمده ای از نارضایتی کاربران اینترنت رفع می شود.

به گزارش ایرنا وی گفت: اگر پهنای باند به نسبتی که تعریف شده میان کاربران توزیع شود و شرکت های توزیع کننده کم فروشی نکنند و ضریب اشتراک تعریف شده را رعایت کنند، مشکل کیفیت و سرعت اینترنت نیز حل می شود.

خدایی افزود: در بسیاری از موارد یک خط اینترنت بین بیش از 10 مشترک توزیع می شود که این امر افت سرعت اینترنت را بدنبال دارد.

درحال حاضر 11 شرکت در زمینه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت باسیم (ADSL) در کشور فعالیت می کنند.

  • ۹۲/۰۹/۰۱

نظرات  (۱)

اصلا برای چی باید اشتراکی استفاده کنیم جناب خدایی؟اینم تقصیر شرکتهاست؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">