ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت پیشگامان کویر یزد از سازمان خصوصی سازی کشور به دلیل حذف ناگهانی، غیر منتظره و مبهم از مزایده خرید سهام 50 درصد به اضافه یک سهم شرکت سهامی مخابرات ایران به مراجع قضایی شکایت کرد.

مدیرعامل تعاونی پیشگامان کویر یزد در گفتگو با خبرنگار مهر در یزد اظهار داشت: در جریان حضور در مزایده بلوک 51 درصدی مخابرات و حذف ناگهانی از این مزایده به دادگاه شکایت کرده و از سازمان خصوصی‌ سازی طلب 15 میلیارد تومان خسارت کرده‌ایم که باید به این شکایت جواب داده شود.

وی افزود: بر این اساس در ششم آبان اظهاریه دادگاه به سازمان خصوصی سازی ارسال شده و این سازمان باید طی مدت یک هفته به این موضوع پاسخ دهد تا از شکایت خود صرف ‌نظر کنیم.

وی تاکید کرد: ما خواهان احقاق حق سهامداران هستیم و کاری به شرکت مخابرات و خریداران و بورس نداریم و نمی ‌خواهیم با لغو معامله بلوک 51 درصدی مخابرات بازار سهام به هم بریزد.

مدیرعامل شرکت تعاونی کویر یزد در برابر این سؤال که خسارت مدنظر چه مبلغ و شامل چه مواردی است، توضیح داد: مبلغ خسارت درخواستی 15 میلیارد تومان است که شامل 820 میلیون تومان هزینه‌ های سفته، 400 میلیون تومان هزینه‌ های بانکی و بخش اعظمی از آن مربوط به سهامداران است که در قبال حضور این شرکت تعاونی در مزایده مربوطه قبول ریسک کرده‌اند.

رضایی‌ نژاد ادامه داد: حدود 30 سهامدار این شرکت تعاونی اقدام به وثیقه کردن دارایی ‌های خود نزد بانک‌ ها کرده‌اند در صورتی که ما بازنده مزایده مخابرات می ‌شدیم این ریسک مربوط به ما می شد اما چون به طور ناگهانی و غیر منتظره از این مزایده کنار گذاشته شدیم خواهان دریافت خسارات وارده به سهامداران شرکت هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به این موضوع از سازمان خصوصی‌سازی به دادگاه شکایت کرده‌ایم و دادگاه نیز رای داده که سازمان خصوصی‌ سازی باید در این مورد پاسخگو باشد این در حالی است که در برابر اخذ مجوزهای لازم برای حضور در مزایده مخابرات، در ساعات خارج از وقت اداری به طور ناگهانی حذف شدیم.

رضایی ‌نژاد تاکید کرد: ما فقط و فقط به دنبال حقوق از دست رفته سهامداران و خسارات وارده به شرکت هستیم و حاضر هستیم حتی از طریق دریافت سهام از این موضوع بگذریم.

وی عنوان کرد: متن شکایت و اظهاریه مربوطه به رئیس شورای رقابت ارسال شده است.

معاون سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به این پرسش که آیا اظهارنامه دادگاه در خصوص شکایت شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد و طرح خسارت 15 میلیارد تومانی این شرکت از سازمان خصوصی سازی دریافت شده یا خیر و این سازمان چه اقدامی در این باره خواهد کرد؟ اظهار داشت: طی دو سه روز گذشته اظهارنامه مربوطه را دریافت کرده ایم و به واحد امور حقوقی سازمان داده ایم تا بررسی های لازم و پاسخ مناسب به این اظهار نامه به عمل آید.

عقدایی گفت: طی روزهای آینده نسبت به پاسخ شکایت پیشگامان کویر یزد اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: نظر ما این است که پیشگامان کویر یزد برای حضور در مزایده بلوک 51 درصدی مخابرات عجله کرده و زودتر از موعد اقدام کرده است و در این باره مسئولیتی متوجه سازمان خصوصی سازی نیست.

این مسئول در سازمان خصوصی سازی در برابر این مطلب که شرکت پیشگامان کویر یزد تاییدیه حضور در مزایده مخابرات را چند روز قبل از زمان معامله دریافت کرده بود اما در کمتر از یک روز قبل از معامله ( 5 مهر) به یکباره از این مزایده تاریخی کنار گذاشته شد، تاکید کرد: اینگونه نیست زیرا حضور متقاضیان در این مزایده منوط به دریافت دو مجوز یعنی تاییدیه مالی - فنی و امنیتی بود. این شرکت هر چند تاییدیه مالی و فنی را دریافت کرده بود اما تاییدیه امنیتی را دریافت نکرده بود زیرا تایید صلاحیت نشده بود.

این سخنان در حالیست که مدیرعامل تعاونی پیشگامان کویر یزد معتقد است، ادعای معاون سازمان خصوصی سازی مبنی بر "عجله کردن" دچار ابهام است و ماجرا از این قرار است که گروه پیشگامان کویر یک روز قبل از اولین موعد برگزاری مزایده در تاریخ 18 شهریورماه طی تماس تلفنی با عقدایی، معاون سازمان خصوصی سازی کشور از وی در خصوص وضعیت این مزایده و واریز مبلغ تعیین شده کسب تکلیف می کند که وی با تایید مسئله اعلام می کند هیچ مشکلی در واریز مبلغ وجود ندارد.

به گفته وی بر این اساس گروه پیشگامان کویر در آخرین ساعات اداری بانک ها در روز 17 شهریور ماه مبلغ تعیین شده را به حساب اعلام شده واریز و مسئله را به مسئولان و رسانه ها اعلام می کند که بلافاصله در ساعت 15 و 30 دقیقه و آن هم فقط از طریق سایت سازمان خصوصی سازی نامه دکتر کرد زنگنه مبنی بر عدم انجام معامله و تعویق آن تا روز دیگر اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر هرچند مزایده در روز 18 شهریور و 25 شهریور برگزار نشد ولی در طول این مدت نیز مسئولان خصوصی سازی هیچ اظهارنظری در خصوص واریز این مبلغ نکردند.

البته جمشید پژوهان، رئیس شورای رقابت نیز اعلام کرده است که شکایت پیشگامان کویر یزد در شورای رقابت قابل بررسی است.

وی تصریح کرده است که هرگونه اظهارنظری در این زمینه فقط از طرف شورای رقابت معتبر است.

  • ۸۸/۰۸/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">