ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتخابات آتی به صورت کاملا مکانیزه انجام شود

| سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم برگزاری انتخابات آتی به صورت کاملا مکانیزه تاکید کرد.
به گزارش خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 خرداد) مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر کشور در خصوص نحوه و روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ضمن تشکر از مسئولان وزارت کشور و تمامی دست اندرکاران انتخابات گفت: گزارش روشنی ارائه شد البته همانگونه که وزیر کشور متذکر شد اصلاحاتی در روش انتخابات باید صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: صف های طولانی در روز انتخابات با توجه به اینکه چندین بار در قوانین تاکید شده که انتخابات مکانیزه و نگرانی مردم رفع شود، اما عملا انجام نشده است و تنها در بعضی از حوزه ها اصول قانونی رعایت شد.

وی ادامه داد: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با کمک مرکز پژوهش ها، وزارت کشور و شورای نگهبان جلسات فشرده ای را باید برای رفع مسائل مذکور برگزار کند تا در انتخابات بعدی اگر لازم است نرم افزارها نیز مورد کنترل قرار گیرد و انتخابات آتی به صورت کاملا مکانیزه انجام شود.

لاریجانی تصریح کرد: روز انتخابات فهمی نسبت به قانون و آیین نامه در خصوص ثبت مشخصات سجلی وجود داشت که بسیار وقت گیر بود هر چند وزارت کشور تلاش کرد تفسیر یگانه ای از قانون حاکم شود اما در کل زمانبر بود بنابراین در این زمینه نیز در صورت نیاز به اصلاح آیین نامه کارهای لازم انجام شود تا تنها با ثبت کدملی نیازی به ثبت مشخصات سجلی نباشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کل فرصت خوبی است که وزارت کشور ارتباط نزدیکی با کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور داشته باشد تا انتخابات آتی با سرعت بیشتری برگزار شود و آسایش لازم نیز برای مردم فراهم شود در نهایت از وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آرام تشکر می کنیم کما اینکه نقش وزارت کشور در این زمینه کاملا روشن بود.

 

پیش‌بینی بودجه انتخابات الکترونیکی در برنامه ششم

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس تاکید کرد در برنامه ششم توسعه نیز برای اجرای انتخابات الکترونیکی بودجه کافی پیش بینی شده است.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص ضرورت برگزاری انتخابات الکترونیکی، اظهار داشت: تنها راه مطمئن، صحیح و غیر قابل تردید برای برگزاری انتخابات، مکانیزه کردن آن است ولی اجرای این طرح نیاز به مقدماتی دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمی‌دانم چرا تهیه این مقدمات چندین سال است که در دست اقدام قرار دارد ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی با تاکید بر لزوم تهیه تجهیزات کافی و ارائه آموزش های لازم، گفت: بخشی از انتخابات پنجمین دوره شوراها به صورت الکترونیکی برگزار شد ولی کاربران دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای، به کار مسلط نبودند، لازم است تا مجموعه وسیعی را آموزش دهیم تا در جریان برگزاری انتخابات دچار مشکل نشویم.

کاظمی با بیان اینکه شورای نگهبان و دولت خواهان و پیگیر برگزاری انتخابات الکترونیکی هستند، متذکر شد: در برنامه ششم توسعه نیز برای اجرای انتخابات الکترونیکی بودجه کافی پیش بینی شده است.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم دولت از حالا برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی زیرساخت‌های برگزاری انتخابات کاملا الکترونیکی را فراهم کند./

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">