ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از پیگیری موضوع تشکیل کمیته تخصصی اقتصاد دیجیتالی در ذیل این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسلم صالحی با اشاره به نامه اخیر تعدادی از فعالان حوزه فاوا مبنی بر لزوم تشکیل کمیسیون تخصصی این حوزه در مجلس، گفت: پیرو طرحی که در کمیسیون اقتصادی مطرح شده، پیگیر موضوع تشکیل کمیته اقتصاد دیجیتال در خانه ملت هستیم.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا در چند ماه اخیر، آزمون خوبی بود تا کمرنگ شدن اقتصاد سنتی و جایگزینی اقتصاد دیجیتال به جای آن را شاهد باشیم و متوجه این موضوع شویم که اگر همچنان روی اقتصاد سنتی مقاومت کنیم، بازنده میدان خواهیم بود. کما اینکه در برهه زمانی اخیر، شاهد این مساله بودیم که شرکت‌های مبتنی بر وب، نه تنها متضرر نشدند، بلکه باعث سودآوری، کارآفرینی، پویایی و افزایش رقابت در بین فعالان این حوزه نیز شدند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: نتایج به دست آمده از این تحول سبب شد تا حساسیت ویژه‌ای در خصوص اهمیت نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین سطوح مختلف جامعه، به وجود آید و تلنگری شود تا دقیق‌تر و تخصصی‌تر از قبل، به دغدغه‌ها و خلاءهای قانونی این حوزه ورود کنیم.

صالحی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در موضوعات مختلف از کارشناسان مربوط به آن حوزه استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در حوزه فاوا نیز باید به سراغ فعالان و متخصصان این حوزه رفت لذا با توجه به اینکه ورود ابتدایی کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع اقتصاد دیجیتال مربوط می‌شود و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مجموعه‌های وابسته به وزارت ICT به صورت تخصصی، روی این موضوع پژوهش داشته است، اعضای آن می توانند نقش کمک کننده ای در بررسی طرح‌های علمی و تحقیقاتی این حوزه داشته باشند.

وی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس به منظور تسریع در روند رسیدگی و تصمیم‌گیری نهایی، از نقش تخصصی پژوهشی پژوهشگاه ICT برای تشکیل کمیته اقتصاد دیجیتال استقبال می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">