ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی گفت: چارچوب ملی معماری سازمانی فناوری اطلاعات ایران توسط دبیرخانه‌ی شورای عالی اطلاع رسانی منتشر شد .

مهندس خسرو سلجوقی در گفت وگو باایسنا با بیان این مطلب گفت : معماری سازمانی، مجموعه‌ای از محصولات و مدل‌ها است که به توصیف سازمان از حیث سامانه‌های اطلاعاتی و محیط کاری آن می‌پردازد.بنابر این، این میزان از مدل‌ها بدون بهره مندی از یک چارچوب برای هیچ کس قابل تولید و بهره برداری نخواهد بود.

وی گفت: انتخاب چارچوب یکی از مهم‌ترین مراحل در اجرای معماری محسوب می‌شود، بنابر این لازم است سازمان‌هایی که قصد دارند چنین تجربه‌ای را کسب کنند ، راهنمایی برای انتخاب چارچوب در اختیار داشته باشند.

معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی ابراز داشت: مهم‌ترین دلیل رویکرد جهان به معماری سازمانی نیاز روز افزون به تعامل است، در واقع این یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث متفاوت بودن رویکردهای پیشین به برنامه ریزی سامانه‌های اطلاعاتی ( مانند طرح‌های جامع IT) با معماری می‌شود و این نیاز تنها به تعامل میان سامانه‌های اطلاعاتی یک سازمان خاص منتهی نمی‌شود .

سلجوقی اظهار داشت: چارچوب ملی معماری سازمانی یک ساختار مفهومی ‌برای فعالیت‌هایی از جنس معماری در سازمان‌های تابعه‌ی دولت است که به منظور ارایه‌ی راهنمایی برای ایجاد معماری سازمانی ، دستیابی به معیارهایی برای سنجش این معماری‌ها و تعامل پذیری میان آن‌ها با استفاده از بهترین تجربیات موجود ، بومی‌سازی شده است ، و چنین چارچوبی ضمن تضمین اثربخشی مورد انتظار از معماری سازمانی تبدیل به ارزش افزوده‌ی طرح تکفا خواهد شد .

  • ۸۴/۰۷/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">