ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چرا رگولاتوری آمار نمی‌دهد؟

| سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

موبنا – سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اجرای فاز نخست ساماندهی سیمکارت‌های بی‌نام و نشان به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار قصد ندارد به شکلی شفاف این معضل را به اطلاع افکار عمومی برساند.

سال‌هاست یک اپراتور به شکل مشخص با وجود ابراز نگرانی گسترده اقدام به عرضه انبوه انواع سیم‌کارت در بازار کرد. سیمکارت‌هایی که حالا دارند عوارض خود را نشان می‌دهند و کافیست سری به دادگاه‌ها بزنید تا گوشه‌ای از میلیون‌ها مشکلی که برای کشور درست شده هویدا شود.

اما به هر حال گویی بنا بر مصالحی قرار بوده فقط یک اپراتور تا حد ممکن و به سرعت رشد می‌کرد و پول‌های کاذب به دست می‌آورد.

حالا که صدای کل جامعه بلند شده برای چندمین بار موضوع ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌هویت در دستور کار رگولاتور قرار گرفته است. رگولاتورهای دولت قبل اما ترجیح دادند این مساله باز نشود، اما ظاهرا رگولاتور فعلی قصد دارد کاری کند.

اما موضوع اینجاست که رگولاتوری طوری عمل می‌کند که انگار قصد ناراحت کردن کسی را ندارد. این در حالیست که برخی فعالان معتقدند اگر هم تخلفی صورت گرفته مردم نباید تاوان آن را بدهند و باید اپراتور متخلف بهای سنگین سال‌ها درآمدزایی از این طریق را بپردازد.

اما حالا نه خبری از آمار است و نه برخورد با اپراتور. در عوض تنها کلی گویی و مهلت‌دهی جدید انجام می‌شود و در نهایت نیز بهای کسب سودهای کاذب را بازهم مردم باید بپردازند.

  • ۹۳/۱۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">