ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چرخش منبع اصلی درآمد مخابرات از مکالمه به دیتا

| چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

گزارش فعالیت شرکت «مخابرات ایران» در دو ماهه اخیر نشان از افت درآمدها نسبت به سال قبل دارد.
به گزارش پول نیوز (تاپ)، شرکت «مخابرات ایران» در فروردین ماه 4 هزار و 39 میلیارد ریال و در اردیبهشت ماه سال جاری 3 هزار و 848 میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

این در حالی است که در دومین ماه از سال قبل درآمد 4 هزار و 719 میلیارد ریالی شناسایی کرده بود و علت کاهش حدود یک میلیارد ریالی درآمدها را باید در افت درآمد مکالمات و سایر درآمدها دنبال کرد.

به طور کلی می توان گفت که در سال جاری نسبت به سال قبل بار اصلی درآمدزایی «مخابرات ایران» از محل خدمات دیتا تأمین می شود و درآمد مکالمات در جایگاه دوم قرار دارد؛ در حالی که در سال های گذشته و تا اواسط سال 98، مکالمات محل اصلی درآمدزایی شرکت بود.

به عبارت بهتر، تعداد مشتریان دیتای «مخابرات ایران» در یک سال اخیر رشد داشته و درآمدزایی از این محل از سایر محل ها پیشی گرفته است.

همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می کنید، درآمد مکالمات در 2 ماهه نخست سال 99 نسبت به مدت مشابه سال 98 افت 80 درصدی داشته اما؛ در مقابل، درآمد دیتا با افزایش 107 درصدی همراه شده است.

در مجموع، مبلغ درآمدهای «اخابر» در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه کاهش 5 درصدی و در مجموع 2 ماه ابتدای سال جاری نسبت به 2 ماه اول سال قبل کاهش 19 درصدی را نشان می دهد.

 

در همین رابطه: وعده انجام رانژه خطوط مخابرات در ۲۴ ساعت
مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: فرایند رانژه خطوط مخابراتی به منظور برقراری ارتباط اینترنتی، در تمام مناطق مخابراتی سراسر کشور، حداکثر در ۲۴ ساعت باید انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات  گفت: با توجه به تاکیدات و حمایت‌های وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، هم اکنون در تمام مراحل دریافت خدمات مخابراتی از جمله تلفن ثابت و دیتا، نیاز مشتریان به مراجعه حضوری به شدت کاهش یافته است که می‌تواند نقش مهمی در کاهش تردد و مشتری مداری داشته باشد و ۲۴ ساعته شدن حداکثر زمان رانژه خطوط اینترنتی نیز در همین راستا انجام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده مشتریان شرکت مخابرات ایران از درگاه‌های غیرحضوری به منظور تحقق دولت الکترونیک افزود: شرکت مخابرات ایران با توسعه درگاه‌های غیر حضوری و ارتباط با مشتریان از جمله مخابرات من، سامانه ۲۰۰۰ و کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع در تلاش است ضمن انجام سریع امور، میزان رضایتمندی مشتریان را افزایش دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">