ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چوب لای چرخ توسعه ارتباطات کشور

| يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - ورود دیرهنگام نسل 3 و 4 اینترنت به ایران و انحصار چند‌ساله یکی از اپراتورها برای ارایه نسل سوم موبایل به خودی خود مردم را از قافله تکنولوژی دنیا عقب انداخته و حالا با تاخیر زیاد از منطقه و جهان در کشور ما ارایه می‌شود.

حالا رقابت اپراتورها در توسعه پوشش نسل‌های پیشرفته تلفن همراه و جبران عقب‌ماندگی کشور در این عرصه در حالی آغاز شده که مانع جدیدی از جنس داخلی سر راه آنها سبز شده است.

فارغ از مشکلاتی که در ارایه برخی مجوزها به اپراتورها وجود دارد و ریتم کند توسعه آنها، عدم همکاری شهرداری‌ها از جمله شهرداری تهران برای صدور مجوزهای لازم برای ایجاد زیرساخت‌های خدمات‌ر‌سانی اینک به یکی از مهم‌ترین موانع توسعه نسل‌های پیشرفته تلفن همراه تبدیل شده است.

در شرایطی که تقاضای کشوری برای دیتا مدام در حال افزایش است و باید بستر مناسب برای این نیازها فراهم شود، ساز شهرداری با جمع‌آوری آنتن‌های BTS کوک شده است، به نحوی که اعتراض و واکنش تند برخی مدیران اپراتورها را به دنبال داشته است.

در حالی که گفته می‌شود سازمان تنظیم مقررات، مکاتباتی را با شهرداری‌ها، استانداری‌های کل کشور و شورای عالی امنیت ملی در این زمینه انجام داده است اما همچنان در بر همان پاشنه می‌چرخد و مشکلات اپراتورها با شهرداری‌ها به قوت خود باقی است.

به راستی در کدام کشور جهان مشکلاتی از جنس مسایلی که در ایران و جالب‌تر از آن پایتخت کشور رخ می‌دهد، به گوشمان خورده است. در کجای دنیا نهادهای مختلف به اشکال گوناگون به جای کمک به توسعه و گسترش یک خدمت و فناوری در کشور، به فکر بردن سهم خود از آن هستند. همین چندی پیش خبر آمد که به محض اعلام گوگل برای راه‌اندازی پروژه گوگل‌فایبر، فرمانداران، شهرداران و حتی شرکت‌های رقیب گوگل در ایالت‌های مختلف آمریکا آمادگی کامل خود برای رفع موانع اجرای این پروژه را اعم از خدمات عمرانی، قانونی و مالی اعلام کردند تا هر چه سریعتر این پروژه به ثمر رسیده و همه از مواهب آن بهره‌مند شوند. اما بازگردیم به کشور خودمان که شهرداری‌ها کماکان به بهانه زیباسازی شهرها بی‌تی‌اس‌ها را جمع‌آوری می‌کند و مانعی بر سر راه توسعه نسل‌های پیشرفته موبایل شده است.

از سوی دیگر معاون سازمان رگولاتوری گفته سازمان تنظیم مقررات تمام‌قد وارد این موضوع شده اما به نظر می‌رسد شهرداری‌ها همچنان ساز خود را می‌زنند و هر بار به بهانه‌ای دکل‌های بی‌تی‌اس را از سطح شهرها جمع می‌کنند و این طور به نظر می‌رسد که نهاد نظارتی هم وجود ندارد که استانداران و شهرداران را به همکاری با اپراتورها مجاب کند تا شاهد ارایه خدمات اپراتورهای تلفن همراه برای آینده بهتر باشیم.(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">