ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اگر چه هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ هر دو به طور گسترده از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی برای تبلیغات به نفع خود استفاده کردند، اما ترامپ در این زمینه عملکرد موفق تری داشته است.

به گزارش فارس به نقل از یاهو، ترامپ به طور گسترده تر و موفق‌تری از شبکه اجتماعی فیس بوک استفاده کرده و به خصوص قابلیت پخش زنده ویدئویی آن را به طور کاملا جدی و موثر برای آشناکردن مردم با دیدگاه‌های خود به کار گرفته است.

ترامپ از توییتر هم بیشتر از کلینتون برای جلب نظر مردم و مطرح کردن نظراتش استفاده کرده است. این برتری در برخی مواقع حتی دو برابر کلینتون بوده و نامزد دموکرات ها در موارد معدودی توانسته استفاده گسترده تری از فیس بوک به عمل آورد.

در زمینه جلب مشارکت و همراهی کاربران شبکه های اجتماعی هم ترامپ از کلینتون جلو زده و برتری سه برابری را از آن خود کرده است. یافته های ‌ EzyInsights نشان می دهد که طرفداران ویدئوهای ترامپ در فیس بوک 12 میلیون نفر بوده و این رقم در مورد کلینتون در بهترین حالت به 8 میلیون نفر رسیده است. لذا همین استفاده موثر از فیس بوک و توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی کمک شایانی به پیروزی ترامپ کرده است.

ترامپ توییتر را تا بدان حد جدی گرفت که حتی از آن برای معرفی معاون اول خود و اعلام بسیاری خبرهای دیگر استفاده کرد. رییس جمهور تازه انتخاب شده آمریکا چهار سال قبل از هیلاری کلینتون به توییتر پیوست و سه برابر کلینتون پیام در آن ارسال کرده است. تعداد تعقیب کنندگان ترامپ و کلینتون در توییتر به ترتیب 13 و 10 میلیون نفر است. این دو نفر حدود 50 و 59 درصد از توییت هایشان در سال 2016 را شخصا نوشته اند.

در مجموع تردیدی در مورد تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر دیدگاه های رای دهندگان آمریکایی وجود ندارد. بر اساس یافته های موسسه Pew  حدود 20 درصد از مردم این کشور گفته اند که با مطالعه مطالب مختلف در شبکه های اجتماعی دیدگاهشان را در مورد موضوعات سیاسی یا اجتماعی عوض کرده اند. 17 درصد هم تصریح کرده اند که شبکه های اجتماعی دیدگاه آنها را در مورد نامزد انتخاباتی محبوبشان تغییر داده است. باید توجه داشت که 65 درصد از آمریکایی ها اخبار را از شبکه های اجتماعی پیگیری می کنند و لذا ترامپ بخش زیادی از پیروزی خود را مدیون موفقیت در شبکه های اجتماعی آمریکایی است، شبکه هایی که مدیران آنها به صراحت یا در خفا حامی هیلاری کلینتون رقیب وی بوده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">