ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چین پیشتاز بازار هوش مصنوعی می‌شود

| سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

چین برنامه‌هایی را برای تبدیل شدن به پیشتاز هوش مصنوعی جهان تا سال ۲۰۳۰ طراحی کرده است و در نظر دارد این صنعت را به ارزش یک تریلیون یوآن، معادل ۱۴۷.۷ میلیارد دلار برساند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، چین می‌خواهد ظرف کمتر از ۱۵ سال پیشتاز ۱۵۰ میلیارد دلاری هوش مصنوعی در جهان شود.

دولت چین، طرح سه مرحله‌ای خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه هوش مصنوعی (AI) قرار است از حوزه‌های نظامی گرفته تا برنامه‌ریزی شهری به کار گرفته شود.

در سند دولتی منتشر شده، گفته شده است: هوش مصنوعی به موتور جدیدی برای توسعه اقتصادی تبدیل شده است.

اولین مرحله این برنامه تا سال ۲۰۲۰ را در بر می‌گیرد و پروسه گسترش نسل جدید تئوری و تکنولوژی هوش مصنوعی را شامل می‌شود. این تکنولوژی در برخی ابزارها و نرم‌افزارهای پایه به کار گرفته خواهد شد. همچنین در این مرحله استانداردها، سیاست‌گذاری‌ها و اصول اخلاقی مربوط به هوش مصنوعی در سطح دومین اقتصاد بزرگ جهان گسترش خواهد یافت.

در مرحله دوم این برنامه که تا سال ۲۰۲۵ طول می‌کشد، چین انتظار دارد در تکنولوژی AI و کاربرد ان به موفقیت بزرگی دست پیدا کند که این منجر به ارتقای صنعتی و تبدیل وضعیت اقتصادی خواهد شد.

آخرین گام که بین ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ را پوشش می‌دهد این است که چین به پیشگام هوش مصنوعی جهان تبدیل شود و ارزش این صنعت در چین به بیش از یک تریلیون یوآن برسد.

اما «جک ما»، رییس علی بابا، که بزرگترین شرکت تکنولوژی چین است نگرانی خود را از توسعه اینترنت و تکنولوژی‌های جدید در آینده ابراز کرد. «ما» گفت: در ۳۰ سال آینده غم و اندوه در جهان از شادی بسیار بیشتر خواهد شد چراکه ما به‌واسطه تکنولوژی فرصت‌های شغلی زیادی را از بین خواهیم برد و با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهیم شد.

در بیانیه دولتی این طرح آمده است: وقتی به این شدت مشغول توسعه هوش مصنوعی هستیم، باید اهمیت بسیار زیادی هم برای ریسک‌های احتمالی در نظر بگیریم.

  • ۹۶/۰۵/۰۳

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">