ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناسی مجدد عامل کاهش تعرفه گوشی

| سه شنبه, ۴ دی ۱۳۸۶، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر صنایع و معادن گفت: بررسی و کارشناسیهای مجدد منجر به بازنگری در تعرفه واردات گوشی تلفن همراه شد.

محمد جواد دانش مارنانی در گفت وگو با فارس که در خصوص دلایل تغییر تعرفه 60 درصدی واردات گوشی تلفن همراه به 25 درصد پرسید، گفت: فرمول کلی وجود دارد که بر اساس آن افزایش بیش از حد تعرفه منجر به بروز پدیده قاچاق می‌شود.

وی اضافه کرد: تعرفه باید رقم متعالی باشد، اولا از تولید کننده حمایت کند،ثانیا از مصرف کننده حمایت کند و ثالثا منجر به پدیده قاچاق نشود.

معاون وزیر صنایع با تاکید بر این که بالا بودن تعرفه داخلی سبب افزایش قیمت محصولات و قاچاق می‌شود،تصریح کرد: رقم 25 درصد برای واردات گوشی تلفن همراه مصوب وزارت صنایع بود و رقم خوبی است.

خبرنگار فارس پرسید: آیا این تغییر رویکرد به معنی اشتباه بودن تصمیم سال گذشته برای افزایش تعرفه واردات تلفن همراه به 60 درصد است؟

وی پاسخ داد: ما در زمان اتخاذ آن تصمیم در وزارت صنایع نبودیم. اما پس از حضور تعرفه را بازنگری و کارشناسی کردیم و تعرفه 25 درصدی برای واردات را رقم درستی می‌دانیم.

سال گذشته در راستای آنچه که حمایت از تولید داخلی گوشی تلفن همراه عنوان می‌شد، تعرفه واردات این محصول از 6 به 60 درصد افزایش یافت، اما اخیرا کمیسیون ماده یک با تجدید نظر در این باره تعرفه 25 درصد را به تصویب رسانده است.

این مصوبه برای ابلاغ باید به امضای وزیران عضو کمیسیون ماده یک برسد.

  • ۸۶/۱۰/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">