ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عدم پرداخت مطالبات "بازنشستگان مخابرات" از آذر 98 تاکنون و سرگردانی نیروهای بازنشسته این شرکت، یکی از خبرهای پرچالش این روزهاست که در کنار خبرهای مربوط به اوضاع نابسامان شرکت هفت‌تپه و سایر مجموعه‌های واگذارشده ، سئوالات بسیاری را در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

به گزارش فارس ، عدم پرداخت مطالبات "بازنشستگان مخابرات" از آذر ۹۸ تاکنون و سرگردانی نیروهای بازنشسته این شرکت، یکی از خبرهای پرچالش این روزهاست که در کنار خبرهای مربوط به اوضاع نابسامان شرکت هفت‌تپه و سایر مجموعه‌های واگذارشده ، سئوالات بسیاری را در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش ، درپی واگذاری سهام شرکت مخابرات به بخش خصوصی "مطالبات بازنشستگان شرکت مخابرات" از آذرماه سال ۹۸ تاکنون پرداخت نشده و این موضوع درحالی است که تاکنون علاوه بر دیوان عدالت اداری، بارها در جلسات متعدد نمایندگان دولتی و غیردولتی ، این موضوع مطرح و مصوباتی برای رفع آن درنظر گرفته شده است.

گفتنی است ، در جلسه روز ۱۷ آذر ۹۸ که بین نمایندگان بازنشستگان مخابرات و نمایندگان سهامدار مخابرات برگزار شد، طرفین به راهکار مشترکی برای این موضوع  رسیدند و راه حل مناسب نیز در همان جلسه مصوب شد، اما با گذشت نزدیک به ۱۸ ماه، عملیاتی نشدن و عدم اجرای مصوبه فوق موجبات نارضایتی بازنشستگان این شرکت را فراهم کرده است. 

بنابراین گزارش ، براساس اسناد به دست آمده، در سوم خردادماه سال جاری نیز مجددا جلسه‌ای با حضور نمایندگان دولت و دو عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات برگزار شد و توافقات گذشته باردیگر به تصویب اکثریت رسید، اما علیرغم امضای این صورتجلسه توسط دو عضو هیئت مدیره، نمایندگان دولت تا این لحظه همچنان حاضر به امضای این صورتجلسه و اجرای آن برای پرداخت مطالبات معوق بازنشستگان این شرکت نشده‌اند.

 

در همین رابطه: وعده جدید آقای مدیر عامل

صدری با انتشار یک پست در فضای مجازی، از اجرای مصوباتی در راستای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان و بازنشستگان این شرکت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در آخرین پست اینستاگرامی خود درباره نهایی شدن برخی از مصوبات این شرکت خبر داد که در بهبود وضعیت اقتصادی کارکنان و بازنشستگان مخابرات تأثیر به‌سزایی دارد.

افزایش کمک هزینه رفاهی سال ۹۹ بر اساس مصوبه آئین‌نامه سال ۸۹، الزام تهیه دستورالعمل اجرایی پرداخت حق جذب، ارتقاء گروه، احتساب مدرک تحصیلی و حق سرپرستی، محاسبه امتیاز منزلت شغلی و سرپرستی کارکنان، ترمیم کمک هزینه‌های رفاهی کارکنان و بازنشستگان، پرداخت اضافه‌کاری بدون درنظر گرفتن سنوات خدمت و بررسی نحوه تامین منابع مالی پرداخت مزایای متعلق به ایثارگران و خدمت داوطلبانه در دفاع مقدس و احتساب ۳/۴ خدمت سربازی از جمله مواردی بود که صدری نوید اجرایی شدن آن را به خانواده مخابرات ایران داد.

"همان‌طور که دیشب در برنامه زنده اینستا در همین صفحه اعلام کردم، خبر خوبی برای کارکنان و بازنشستگان دارم. خدا را شکر بعد از بررسی‌های مختلف و به همت هیئت‌مدیره محترم شرکت، مصوبات خوبی را نهایی و تصویب کردیم.

افزایش کمک هزینه رفاهی سال ۹۹ بر اساس مصوبه آئین‌نامه سال ۸۹، الزام تهیه دستورالعمل اجرایی پرداخت حق جذب، ارتقاء گروه، احتساب مدرک تحصیلی و حق سرپرستی، محاسبه امتیاز منزلت شغلی و سرپرستی کارکنان، ترمیم کمک هزینه‌های رفاهی کارکنان و بازنشستگان، پرداخت اضافه‌کاری بدون درنظر گرفتن سنوات خدمت و بررسی نحوه تأمین منابع مالی پرداخت مزایای متعلق به ایثارگران و خدمت داوطلبانه در دفاع مقدس و احتساب ۳/۴ خدمت سربازی از جمله این موارد است. به امید خدا به زودی با اجراشدن این موضوعات، رفاه و بهبود خوبی در وضعیت معیشت کارکنان و بازنشستگان عزیز ایجاد می‌شود. ان‌شاءلله. "

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">