ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درج مقاله ای با عنوان "فضا برای کار حرفه ای در حوزه IT تنگ شده است" ، با اظهار لطف دوستان زیادی همراه شد. جالب آنکه اکثر این دوستان نیز از مدیران شرکت های خصوصی بودند. اما یکی از دوستان با بذل توجه به این مقاله و با ارسال یک ایمیل به ذکر نکات جالبی پرداخته است که ضمن تشکر از آقای کامبیز قادری* مطلب ایشان در پی می آید:

به عنوان عنصر کوچکی از جامعة فعالان حوزة ICT کشور لازم می دانم که ضمن قدردانی از مقالة زیبا و پر محتوی شما در مورّخ 30 خرداد 1384 با عنوان « فضا برای کار حرفه‌ای در حوزة IT تنگ شده‌است » به موارد زیر اشاره نمایم :

1- بنده با اساس و بنیاد مقالة فوق‌الذکر کاملاً موافق بوده و مدّت مدیدی است که در مواجهه با انبوهی ازصفحات ،مصاحبه‌ها و مقالات تبلیغی چاپ و یا منتشر شده از طرق مختلف الکترونیکی که تنها جهت معرّفی ، بزرگ‌نمایی و بطور کلی تبلیغات افراد و شرکتهای مختلف می‌باشد، شوقی به خواندن در خود نمی‌بینم .

2- در نگاه اوّل، فعالان ویزیتور ( مثلاً خبرنگار) و برخی فعالان تجاری حوزهICT به عنوان مجری و عوامل اصلی این تغییرات و اشاعه و توسعة دهنده ‌این فرهنگ در حوزه قلم IT دیده می‌شوند. امّا با کمی تأمل، می‌توان بعد سوم را که همان بازار تقاضا برای دریافت و خرید اینگونه اخبار و آگهی‌ها می‌باشد را، در پس واقعه دید. به گمان حقیر جهت اصلاح بنیادی این معضل بایستی ریشه را مورد هدف قرار داد و سعی ، قلم و دانش ما بایستی بر علیه بازار تقاضای اینگونه رپرتاژها و آگهی‌ها قرار گیرد. در بازار IT کشور چه می گذرد که برخی برای دستیابی به سهم خود از آن به جای استفاده صحیح از ابزار تبلیغات ،خواسته یا ناخواسته به مطرح نمودن خود از طریق مصاحبه های ساختگی و نیل به مقصود توسط پیاده سازی یک سناریوی از پیش تعریف شده ،روی آورده اند؟

3- هنوز هم با تمام بی‌اشتیاقی که نسبت به اینگونه اخبارها و رپرتاژها دارم، امّا به جرأت می‌گویم که نمی‌توانم از کنار مقاله‌ای که با نام نویسندگانی چون، علی شمیرانی، شهیدی، کورش شمس، شهرام شریف و... نوشته شده است به راحتی بگذرم، و حتماً آنها را مطالعه می‌کنم ، چرا که برای اهل فن مرز بین« آگهی و اخبار» ، " مقاله و رپرتاژ" کاملاً مشخص است .

4- تبلیغات، خود امری حیاتی و ضروری در بازارهای جهانی امروز محسوب می‌گردد و فعالان حوزة ICT نیز بایستی جایی برای درد دل کردن و مطرح نمودن نظرات و توانمندیهای خودشان داشته باشند . پس بهتر است مراقب این شمشیر دو لبة خود باشیم تا گرفتار« افراط و تفریط» نگردیم ، به عنوان یادآوری به سال های دور اشاره می‌کنم که تنها اخبار اندکی از ICT کشور، در سطح جامعه منتشر می‌گردید و حتی یک فضای کوچک هم جهت معرفی افراد ، فعالان و شرکت های تجاری اختصاص داده نشده بود. امّا این امر کاملاً بر عکس زمان حاضر است ، که بایستی در میان انبوه رپرتاژها ، آگهی‌ها بدنبال اخبار ICT گشت .

در پایان ضمن آرزوی موفّقیّت برای حضرتعالی ، امیدوارم مقالة‌ شما تنها در سطح یک گلایه از دوستان و اصحاب ICT باقی‌نمانده، و آغاز یک حرکت توافقی و دسته جمعی اعضای حوزهICT کشور برای اصلاح روند خبر رسانی و تبیین مرزهای خبری و تبلیغاتی در این حوزه باشد . انشاءالله

* مدیر عامل شرکت سبا پردازش
فضا برای کار حرفه ای در حوزه IT تنگ شده است

  • ۸۴/۰۴/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">