ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کامپیوتر های ارزان قیمت ملی تولید می شود

| چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۸۴، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات درصدد عقد تفاهمنامه با وزارت ICT برای تولید رایانه ارزان قیمت ملی است.

علی معینی، دبیر سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات ، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص طرح تولید رایانه ارزان قیمت، اظهار داشت: طی فراخوان صورت گرفته حدود 30 شرکت متشکل از 52 مسوول و مدیرعامل شرکت‌‏های تولیدی برای حضور اعلام آمادگی کرده‌‏اند.
وی ادامه داد: نظر گروه این بود که سندیکا در قالب یک شخیصت حقوقی تفاهمنامه‌‏ای با وزارت ICT امضاء کرده و کار را به نوع مقتضی میان افرادی که اعلام آمادگی کرده‌‏اند، تقسیم کند.
مهندس معینی، با اشاره به این مطلب که جزییات طرح تولید رایانه ارزان قیمت به وزارت ICT ارایه شده و طی جلسه هفته گذشته سندیکا با معاون فناوری اطلاعات وزارت ICT قول بررسی آن داده شده است, گفت: سندیکا در صدد برگزاری جلسات بعدی با مسوولان وزارتخانه و طی مراحل مورد نیاز برای عقد قرارداد و تفاهم نامه است.
وی ، در ادامه, افزود: مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک ایران با سابقه‌‏ای 14 ساله در زمینه ارزیابی کیفیت رایانه و پارامترهای لازم برای محاسبات کامپیوتری یکی از مراکز مورد تایید وزارت صنایع بوده و به عنوان مرکز کنترل و تایید کیفیت این رایانه‌‏ها ، انتخاب شده است.
دبیر سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات، با بیان این مطلب که حدود 50 شرکت بزرگ تولیدی سهامداران این مرکز را تشکیل می دهند, تصریح کرد: در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز برای تولید رایانه‌‏های ملی ارزان قیمت ، هنوز توافقی به دست نیامده و برآورد مشخصی از هزینه لازم برای اجرای این طرح نیز در دست نیست.

  • ۸۴/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">