ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش عرضه گوشی به بازار داخلی

| جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۱۰:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس انجمن سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی با اعتقاد به این که بازار خرید و فروش سیم‌کارت در سردرگمی‌ به سر می‌برد، گفت: البته در حال حاضر این بازار ثبات نسبی پیدا کرده و افزایش قیمتی که ایجاد شد به همان میزان باقی مانده و تقریبا تغییری نکرده است و می‌توان گفت بازار سیم‌کارت تلفن همراه منتظر اتفاقات جدیدی است.

به گزارش (ایسنا)، افشار فروتن لاریجانی با بیان این که در حال حاضر تمام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در جهت رفع نیازهای متقاضیان است گفت: تصور می‌کنم با اولین اعلام در مورد واگذاری‌های جدید سیم‌کارت‌های ثابت و اعتباری اپراتور اول تا حدودی وضعیت بازار از این حالت سکون خارج شود.

او با بیان این که ایرانسل بخش عمده‌ای از مشترکان را به خود اختصاص داده است گفت: به اعتقاد من به دلیل افزایش تقاضا در کدها به نظر می‌رسد هر چه جلوتر برویم احتمال افزایش قیمت را در کدهای قدیمی ‌شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار گوشی تلفن‌ همراه و عرضه و تقاضا در این حوزه گفت: طبیعتا با توجه به واگذاری‌های جدید تقاضای گوشی تلفن‌ همراه افزایش خواهد یافت و در شرایط فعلی که مشترکان تلفن‌ همراه افزایش یافته، تعداد متقاضیان گوشی تلفن ‌همراه نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته‌ی وی متاسفانه با توجه به این که اخیرا شرکت‌های وارد کننده‌ی گوشی تلفن‌ همراه نمی‌توانند گوشی‌های خود را رجیستر کنند، این موضوع باعث شده که عرضه‌ی گوشی کاهش یابد اما از طرفی با توجه به بودن تقاضا طبیعتا این فاصله روز به‌روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا کم‌ رونق بودن بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌ها و نارضایتی فروشندگان فعال در این حوزه، مشهود است و به گفته‌ی کارشناسان قیمت سیم‌کارت به ثبات نسبی رسیده است.

بر اساس اظهارات فروشندگان سیم‌کارت تلفن همراه در بازار امروز تهران قیمت سیم‌کارت‌ صفر با کد دو در بازار امروز تهران تا 460 هزار تومان خریداری و تا 475 هزار تومان به فروش می‌رسد و سیم‌کارت صفر با کد سه به مبلغ 435 تا 450 هزار تومان خریداری و تا 465 هزار تومان فروخته می‌شود؛ سیم‌کارت صفر با کد چهار نیز به مبلغ 300 تا 315 هزار تومان خریداری شده و تا 335 هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیم‌کارت صفر با کد پنج تا 345 هزار تومان خریداری شده و تا 360 هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت خرید سیم‌کارت صفر با کد شش تا 330 هزار تومان و قیمت فروش آن تا 345 هزار تومان است اما سیم‌کارت صفر با کد هفت به مبلغ 290 تا 305 تومان خریداری شده و با قیمت 315 تومان به فروش می‌رسد.

اما وضعیت بد بازار و سکونی که در این بازار حاکم شده موضوعی است که تقریبا اکثر فعالان به آن اشاره دارند و معتقدند که میزان تقاضا و خرید و فروش در بازار کاهش شدیدی یافته است و تعداد خریداران و متقاضیان سیم‌کارت نیز در بازار با کاهش روبه روست، اما در این میان بنا بر اظهارات فعالان بازار سیم‌کارت هم‌چنان کدهای چهار و هفت بیش‌ترین خرید و فروش را در بازار به خود اختصاص داده‌اند.

  • ۸۶/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">