ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک کارشناس حوزه ارتباطات گفت: "کاهش قیمت اینترنت" نیاز به "فراگیر شدن شبکه هوشمند" یا ‪ (Intelligent Network) IN‬در سراسر کشور دارد.

"رضا پارسا" در گفت و گو با ایرنا افزود: باید دسترسی به اینترنت فراگیر شده و جمعیت آن لاین در کشور افزایش یابد، این امر سبب ارزان شدن اینترنت می‌شود.

چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود گفته بود "از اینکه قیمت اینترنت گران است، گلایه دارد."

پارسا ، کارشناس حوزه ارتباطات ادامه داد: مشکل عمده شرکت‌های ارایه دهنده‌خدمات اینترنتی درکاهش قیمت اینترنت این است که "برای گرفتن امکانات مخابراتی نظیر دسترسی به خطوط ‪ E1‬و یا گرفتن پهنای باند اینترنتی" در نوبت هستند.

وی تصریح کرد: نکته دوم این است که روش کارت اینترنتی یکی از روش‌های قدیمی ارایه خدمات اینترنتی به کاربران است که حدود ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬درصد هزینه توزیع کارت اینترنتی است که به شرکت ارایه‌دهنده و در نهایت به کاربر (مردم) تحمیل می‌شود.

این کارشناس حوزه ارتباطات تاکید کرد: باید هرچه سریعتر شیوه اتصال از طریق کارت اینترنتی حذف شود و شبکه هوشمند (‪ (IN‬جایگزین شود.

پارسا با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه هوشمند (‪ (IN‬در حال آزمایش است، افزود: اگر شبکه مخابرات در کل کشور هوشمند شود و این امکان فراهم شود که کاربران با گرفتن یک شماره تلفن بدون نیاز به ‪ Username‬و ‪Password‬ به اینترنت متصل شوند، هزینه اتصال به اینترنت کاهش خواهد یافت.

وی حذف کارت اینترنتی را برای اتصال به اینترنت برابر با حذف ‪ ۳۰‬درصد هزینه‌هایی که به شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی و به مردم تحمیل می شود، عنوان کرد.

به عقیده وی، یکی دیگر از عوامل گرانی اینترنت، انحصاری بودن توزیع پهنای باند است و در حوزه دسترسی به اینترنت دولت باید در جایگاه خود یعنی "توسعه زیرساخت‌ها، کنترل و نظارت بر شبکه دیتا" قرار گیرد.

وی تاکید کرد: دولت باید اجازه دهد بخش خصوصی روی این زیرساخت ها سرویس خود را که دسترسی به اینترنت است، ارایه دهد و مستلزم این است که بخش خصوصی بدون دغدغه کار خود را انجام دهد.

پارسا با اشاره به اینکه به این ترتیب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه رشد چشمگیری خواهد داشت، افزود: " اکنون به دلیل اینکه زیرساختها آماده نیست و "اجازه نصب تجهیزات فنی در بسیاری از مراکز مخابراتی داده نشده"، توسعه اینترنت پر سرعت (خطوط ‪ (ADSL‬به کندی پیش می‌رود.

  • ۸۴/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">