ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش 60درصدی بودجه بازی‌های رایانه‌ای

| شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۲۴ ب.ظ | ۱ نظر

رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای از کاهش ۶۰ درصدی بودجه بنیاد در لایحه پیشنهادی سال ۹۳ دولت خبر داد.

بهروز مینایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بودجه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در لایحه پیشنهادی سال 93 دولت حدود 60 درصد کاهش نشان می‌دهد و این درصورتی است که بودجه‌های مصوب سال‌های گذشته نیز به طور کامل به بنیاد اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: بودجه بنیاد در دو سال گذشته به ترتیب 10 و 7 میلیارد تومان مصوب شده بود، اما متاسفانه در هر دو سال تنها یک دهم مبلغ مصوب و مبالغی از آن نیز در ماه پایانی سال پرداخت شد، که عملاً روند پروژه‌ها را به تعویق انداخت و برخی از آن‌ها را نیز متوقف کرد.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: ما در حال رایزنی با اعضای کمیسیون فرهنگی و تلفیق مجلس شورای اسلامی هستیم تا حتی‌الامکان بودجه‌ای مشابه سال قبل برای بنیاد تصویب شود.

وی همچنین گفت‌: گنجایش فعالیت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای حدود 10 تا 15 برابر بودجه‌ای است که به بنیاد تخصیص داده می‌شود و عدم تخصیص بودجه کافی، علاوه بر تعطیلی پروژه ساخت بازی‌ها، باعث جذب نیروهای متخصص در این حوزه به سوی شرکت‌های خارجی می‌شود.

مینایی تصریح کرد: در صورت تخصیص بودجه مطلوب حدود 80 درصد آن صرف حمایت از تولید و اقدامات زیرساختی تولید بازی‌ها شده و ما قرار نیست در بخش نظارت و پایش بودجه صرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تولید یک بازی زمان و هزینه زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، اما مهم‌تر از آن تبلیغات و فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از بازی‌های ایرانی است که متاسفانه در صدا‌وسیما به عنوان یک رسانه ملی جایگاهی ندارد چرا که آن‌ها انتظار دارند بنیاد در حوزه تبلیغات هزینه کند و ما اصلاً بودجه‌ای برای این حوزه نداریم.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: در حال حاضر 25 بازی رایانه‌ای در مراحل مختلف تولید قرار دارند که کمبود بودجه آن‌ها را به صورت نیمه تعطیل درآورده است و 5 بازی دیگر نیز به دلیل نبود شبکه توزیع مناسب به بازارهای خارجی فروخته شدند.

  • ۹۲/۰۹/۳۰

نظرات  (۱)

هیچ بنده ای در صورت صحت خبر نباید در مقابل چنین ظلمی بی تفاوت باشد ، و فریادم را اگر به گوش بودجه ای ها می رسد ، میزنم... هر جا کسی مظلوم واقع شود و یا ظلمی شود ، ظالمی هم هست ، بدون شک... . دعا می کنم افرادی که باعث و بانی این ظلم هستند را در صورت هدایت نشدن و توبه نکردن نابود فرماید. یا حق یا حسین مظلوم. «بودجه بنیاد در دو سال گذشته به ترتیب 10 و 7 میلیارد تومان مصوب شده بود، اما متاسفانه در هر دو سال تنها یک دهم مبلغ مصوب و مبالغی از آن نیز در ماه پایانی سال پرداخت شد، که عملاً روند پروژه‌ها را به تعویق انداخت و برخی از آن‌ها را نیز متوقف کرد.» نمیدانم ظلم برای مسئولین به چه معناست... . علاوه بر ظلم ، حقوق بازیسازها را هم ضایع کردند ، این بودجه ای هاااااااااااا خدا شما را ... .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">