ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کره‌ برنده ساخت نسخه دیجیتالی مکه شد

| سه شنبه, ۲ آبان ۱۴۰۲، ۰۴:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت ناور کره جنوبی برنده پروژه‌ای برای ساخت و راه اندازی دوقلوهای دیجیتالی یا نسخه‌های مجازی پنج شهر از جمله ریاض، مدینه و مکه شد.
به گزارش ایسنا، شرکت ناوور (Naver Corp) کره جنوبی، برنده قراردادی برای ساخت و راه اندازی یک پلتفرم ابری برای عربستان سعودی شد و اولین صادرات بزرگ فناوری پیشرفته خود را به خاورمیانه تضمین کرد.

اعلام این قرارداد از سوی ناور با سفر یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و مدیران شرکت‌های بزرگ از جمله سامسونگ الکترونیکس و هیوندای موتور به عربستان سعودی، همزمان شد. این شرکت‌ها در تلاش برای برنده شدن در برخی از ابرپروژه‌های صنعتی این کشور مانند شهر آینده گرای نئوم هستند که در بیابان ساخته می‌شود و انتظار می‌رود بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

شرکت ناور در بیانیه‌ای اعلام کرد: دوقلوهای دیجیتالی یا نسخه‌های مجازی پنج شهر از جمله ریاض، مدینه و مکه را ساخته و راه اندازی می‌کند.

دوقلوهای دیجیتالی قابلیت‌های شبیه‌سازی لحظه‌ای را فراهم می‌کنند و برای برنامه‌ریزی شهری، نظارت و پیش‌بینی سیل در عربستان سعودی به مدت پنج سال، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ارزش سهام شرکت ناور در ساعت اولیه معاملات بازار سئول تا ۳.۲ درصد جهش کرد که بزرگترین رشد روزانه در شش هفته گذشته بود.

این شرکت کره جنوبی که از موتور جست‌وجو گرفته تا هوش مصنوعی مولد، خدمات ابری و نقشه برداری را فراهم می‌کند، تعدادی از شرکت‌های فناوری جهانی را شکست داد و برنده این پروژه شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت ناور در مارس، توافق غیرالزام آوری با عربستان سعودی برای کار روی تحول دیجیتالی، امضا کرد و از آن زمان میزبان ۹ بازدید مقامات سعودی در دومین دفتر مرکزی خود در کره جنوبی بوده که بنای مجهز به فناوری پیشرفته با بیش از ۱۰۰ ربات است که خدمات سرو قهوه و غذا را برعهده دارند.

  • ۰۲/۰۸/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">