ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرنا- کره شمالی ضمن متهم کردن آمریکا به شایعه پراکنی، کسب درآمد دو میلیارد دلاری از حملات سایبری به بانک ها و بازارهای فروش ارز دیجیتال برای تامین هزینه برنامه تسلیحات کشتار جمعی را تکذیب کرد.

خبرگزاری رویترز ماه پیش با استناد به گزارش محرمانه سازمان ملل اعلام کرده بود، کره شمالی برای تامین بودجه برنامه های تسلیحات کشتار جمعی خود مبادرت به انجام یکسری حملات پیچیده سایبری به بانک‌ ها و بازارهای فروش ارز دیجیتال و کسب درآمد حدود دو میلیارد دلاری کرده است.

طبق گزارش محرمانه سازمان ملل، حملات کره شمالی به بازارهای مبادله ارز دیجیتال موجب ایجاد راه‌ های درآمدی جدید برای این کشور شده است که نسبت به نظام بانکی، بررسی و پیگیری آنها خیلی دشوارتر است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی کمیته ملی هماهنگی مبارزه با پولشویی و تروریسم مالی اعلام کرد، آمریکا و سایر دشمنان در حال ساختن شایعات مغرضانه هستند. چنین دروغی از سوی دشمنان چیزی جز یک بازی زشت به منظور مخدوش کردن وجه کشور ما و یافتن توجیهی برای تحریم ها و اعمال فشار علیه کره شمالی است.

در حالی که گفته می شود، آمریکا و کره شمالی برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای دوجانبه در تلاشند، مقامات دو کشور از حملات لفظی یکدیگر در امان نیستند.

"مایک پمپئو"، وزیر خارجه آمریکا که بارها از امید به ازسرگیری مذاکرات دو کشور سخن گفته است، در واکنش به سخنان وزیر خارجه کره شمالی مبنی بر اینکه او سمی مهلک برای مذاکرات دو جانبه است، رفتار کره شمالی را خودسرانه خواند.

"دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، سران آمریکا و کره شمالی، که اولین بار سال گذشته در سنگاپور گفت وگو کرده و به توافقی مبهم درباره خلع سلاح هسته ای کره در ازای لغو تحریم های پیونگ یانگ دست یافته بودند، در نشست فوریه امسال در هانوی ویتنام به نتیجه ای نرسیدند و همین امر موجب توقف مذاکرات دو کشور شد.

ترامپ اواخر ژوئن (تیر ماه) سال جاری که برای شرکت در نشست گروه ۲۰ در اوساکا به ژاپن سفر کرده بود، پس از پایان این نشست به کره جنوبی رفت و در آنجا، در منطقه غیرنظامی مرزی دو کره برای سومین بار با ترامپ دیدار کرد.

ترامپ پس از این دیدار اعلام کرد، مذاکرات آمریکا و کره شمالی در آینده نزدیک (دو تا سه هفته دیگر) از سرگرفته می شود. با این حال و با وجود ابراز امیدواری، چندی پیش پمپئو در مورد ازسرگیری هرچه زودتر این مذاکرات، اظهار کرد که گفت وگوهای هسته ای دو کشور همچنان متوقف مانده است.

  • ۹۸/۰۶/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">