ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کسب و کارهای اینترنتی و گیجی مفرط!

| دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۳ ق.ظ | ۰ نظر

آدم اخبار مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی توی ایران رو که می‌خونه تقریبا محاله دچار گیجی اون هم از نوع مفرط نشه.

حالا می‌گم چرا. از این تیپ خبرا خیلی زیاده، مثلا چند روز پیش گفتن مدیر سایت فلان بابت اینکه یکی توی سایتش یه کار خلاف قانون انجام داده بود، به سرعت از سوی مسوولان مربوطه دستگیر و سایت مذکور سه‌سوته فیلتر شد.

خب آدم این خبر رو می‌بینه با خودش فکر می‌کنه خب حتما حقش بوده، می‌خواست کار بد نکنه و مراقب فضای کسب‌وکارش باشه تا مسوولان رو هم عصبانی نکنه.

اما دست نگه‌ دارید. این فکر شما به دلایلی که در ادامه می‌گم اشتباهه. آخه مساله اینجاست که از این تیپ خبرا هم خیلی زیاد شده. مثلا چندین و چند ساله که پلیس به مدیرای سایت دیوار و شیپور انواع و اقسام هشدارها و اخطارها رو داره می‌ده و نه تنها آب از آب تکون نمی‌خوره، بلکه حتی برای پنج ثانیه هم سایت متخلف نه تعطیل می‌شه نه مدیر این سایت به علت بی‌توجهی به اخطارها بازداشت می‌شه.

خب حالا شما هر روز هر دو مدل این خبرها رو توی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بخونی، حق داری در مورد روش برخورد با این کسب‌وکارهای اینترنتی دچار گیجی مفرط بشی یا نه؟

بابا مدیرعامل تلگرام هم دو بار بهش گفتن مثل بچه آدم بیا همکاری کن، اون هم نکرد، مسوولان هم بدون توجه به حضور 40 میلیون نفر توی این پیام‌رسان و انبوهی از کسب‌وکارهایی که اونجا شکل گرفته بود دستور فیلترینگ رو صادر کردن.

حالا جریان چیه که یکی مثل تلگرام فیلتر می‌شه، یه سری سایت هم سه‌سوته فیلتر می‌شن، اما به بعضی تاکسی‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های تبلیغات اینترنتی، صرفا به اخطار درمانی اکتفا می‌شه؟

فرض کنید من می‌خوام یه کسب‌وکار اینترنتی راه بندازم. می‌شه یکی از مسوولان بگه راز اینکه یه سری درجا فیلتر می‌شن و یه سری هرگز فیلتر نمی‌شن چیه؟ حالا من به درک، می‌شه به همه کسایی که دارن توی این حوزه کار می‌کنن یا می‌خوان وارد این حوزه بشن، خیلی شفاف بگید که راهش چیه که همه یاد بگیرن کسب‌وکارشون رو ببرن توی اون سمت و مسیری که فقط بهشون اخطار داده می‌شه و خبری از برخورد نیست؟

واقعیت اینه که اگه این رو شفاف کنید و بگید مثلا دلیلش اینه، خب کی دوست داره کسب‌وکار و سرمایه‌ش بره هوا؟ خب اونم می‌ره هر کاری که اونا کردن رو می‌کنه و سالی هزار تا اخطارم که بگیره می‌دونه مهم نیست و اتفاقی برای سرمایه و کسب‌وکارش نمی‌افته. خداییش حرفم بده یا سوالم غلطه؟ یه بار بگید قال قضیه کنده بشه و همه هم روشن بشن و برن دنبال کاسبیشون دیگه.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۷/۰۹/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">