ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاس مجازی شبکه شاد ایجاد می‌شود

| چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۴۰۰، ۰۸:۵۴ ق.ظ | ۰ نظر

مجری شبکه شاد گفت: برنامه کلاس مجازی و شادبوم در آینده به شبکه دانش آموزی شاد افزوده می‌شود و با اضافه شدن این برنامه نهادهای دولتی و غیردولتی می‌توانند محتواهای آموزشی خود را ارایه کنند.

به گزارش ایرنا، علی کاظم زاده در دومین  همایش ملی یادگیری سیار در عصر کرونا و پسا کرونا اظهار داشت: شبکه شاد از فروردین سال ۹۹ کار خود را آغاز کرد، در واقع پس از تعطیلی مدارس از اسفند  ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا برقراری ارتباط میان معلمان و دانش آموزان مهم‌ترین مساله وزارت آموزش و پرورش بود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در وهله اول پیام‌رسان‌ها را جمع کرد تا هر پیام رسان بخشی از یادگیری را انجام دهد، اما این پیام رسان‌ها از نظر نرم افزاری و سخت افرازی توانایی و ظرفیت پوشش جمعیت  ۱۵میلیون نفری دانش آموزان را نداشت. این پیام رسان در آن موقعیت تنها ابزاری بوده که بتواند از این تعداد افراد استقبال کند.

مجری شبکه شاد ادامه داد: در زمان تعطیلی مدارس امکان استفاده از سامانه غیربومی به دلیل هویتی بودن اطلاعات دانش آموزان در شبکه شاد و امکان انتقال محتوا به خارج از کشور وجود نداشت.

کاظم زاده با بیان اینکه شبکه شاد پیام رسان با مالکیت وزارت آموزش و پرورش و براساس برنامه نویسی داخلی و تجهیزات زیرساختی است، تصریح کرد: هرچند که در ابتدای کار شاد کیفیت سرورها پایین بود و تبعات نارضایتی ایجاد شده در میان کاربران هنوز ادامه دارد اما به تدریج زیرساخت‌ها تقویت شدند.

وی تاکید کرد: گوگل به صورت خودکار تعداد کاربران اپلیکیشن‌های نصب شده بر گوشی‌های اندروید را اعلام می کند، آمار منتشر شده گوگل از شبکه شاد این است که نزدیک ۱۱ میلیون کاربر فعال وجود دارد که هفتگی و روزانه هم مشاهده می شود و همچنین حدود ۱۸ میلیارد فایل تا کنون در شاد جا به جا شده است.

مجری شبکه شاد با تاکید بر اینکه در پیام رسان شاد میان کاربران ارتباط بر قرارمی‌شود، یادآورشد: در بسیاری از سایت‌ها ارتباط یک طرفه است و داده مناسبی نیست اما در شاد ارتباط دوسویه وجود دارد.

کاظم زاده افزود: تلاش شده در سال تحصیلی جاری با افزایش سرور زیرساخت‌ها افزایش یابد که البته برخی از مشکلات به کیفیت اینترنت  و برخی دیگر نیز به زیرساخت‌های شاد برمی‌گردد.

وی گفت: همچنین به عنوان شبکه آموزشی سرویس گفت و گوی زنده و پخش تصویری بیشترین استفاده را در روز میان دانش آموزان و معلمان دارد که در حالت ضعیف بودن اینترنت سرورهای ما نیز فشار بسیاری را تحمل می‌کنند.

مجری شبکه شاد خاطرنشان کرد: کلاس مجازی همراه با لیست حضور و غیاب دانش آموزان به شبکه شاد افزوده شد، همچنین دانش آموزان می‌توانند تصویر خود را به اشتراک بگذارند و تست عملیاتی در حال انجام است تا در نهایت در اختیار سایر دانش آموزان قرار گیرد.

کاظم زاده ادامه داد:گفت و گوی صوتی از دیگر قابلیت های شبکه شاد است که در آن معلم اجازه صحبت به دانش آموز می دهد، همچنین معلم در سرویس پخش زنده می تواند مطالب را همراه با تصویر با دانش آموزان به اشتراک بگذارد.

وی شادبین را نیز از دیگر امکانات شبکه دانش آموزی شاد ذکر کرد و گفت: دانش آموزان با استفاده از شادبین سراغ مطالب موجود در گوگل و سایر و برنامه ها نمی روند و تامین محتوا در این شبکه صورت می گیرد.

مجری شبکه شاد خاطرنشان کرد: در واقع شادبین یک پیام رسان اصلی است و ماهیت پیام رسانی ندارد، حدود یک میلیون و هزار و ۳۰۰ جستجو در شادبین وجود دارد.

به گزارش ایرنا، شبکه شاد از اسفند ماه سال ۹۸ پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شد،  در واقع  برای اولین بار در تاریخ آموزش کشور پلتفرم اختصاصی با مالکیت انحصاری خود را راه اندازی کرد که معلمان و دانش آموزان می‌توانند به راحتی در فضایی امن و البته رایگان همچون فضای مدرسه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

  • ۰۰/۱۲/۰۴

شبکه شاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">